مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان موانع اجرایی برای لوله کشی شبکه گاز را عامل تاخیر پروژه انتقال گاز به مناطق پشتکوه فریدونشهر عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان-  سید مصطفی علوی گفت: شرکت گاز امکانات لازم و پیمانکار اجرای پروژه گازرسانی به مناطق پشتکوه فریدون‌شهر را پیش‌بینی و آماده کرده بود، اما به دلیل اینکه برای انتقال لوله باید از زمین‌های شخصی و مسیر‌های جاده‌ای بگذرد کسب رضایت از مالکان و وزارت راه و شهرسازی لازم بود که این موضوع مانع اجرای پروژه شد.

او می‌گویدقرارداد قبلی با پرداخت خسارت به پیمانکار فسخ شد و هم اینک پیمانکار جدید انتخاب و شرایط برای اجرای آن پروژه فراهم‌شده است.

۱۱۲ شهر و هزار و ۶۵ روستای استان اصفهان به شبکه گاز سراسری متصل هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان روستا‌های دارای جمعیت اندک و یا دور از شبکه اصلی انتقال گاز از این انرژی بی‌بهره مانده‌اند و البته با همکاری شرکت پخش فراورده‌های نفتی سوخت مایع به این دسته از مردم می‌رسد.

منطقه سخت گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در شهرستان فریدونشهر قرار دارد که حدود ۶۰ روستا در این مناطق قرار دارد؛ جاده‌های این روستا‌ها در فصل زمستان مسدود می‌شود و امکان رفت‌وآمد و حمل نفت با نفت‌کش یا انتقال کپسول گاز به این مناطق وجود ندارد و لذا گازرسانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

۸۵ روستای دارای سکنه و ۲۰ روستای فصلی در شهرستان فریدونشهر وجود دارد که گازرسانی به ۲۴ روستا به‌پیش از این انجام‌شده و طرح گازرسانی به هفت روستا هم اجرا خواهد شد.

حدود ۱۳ کیلومتر از مسیر اصلی گازرسانی تاکنون متصل به شبکه نشده است که در این پروژه اخیر انجام می‌شود.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار