نمایش "روزگار سرد" کردستان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

با اعلام برگزیدگان سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی نمایش "روزگار سرد" از تولیدات حوزه هنری کردستان به عنوان یکی از آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان گفت: در سومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد نمایش روزگار سرد به نویسندگی امیر زارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی تولید حوزه هنریکردستان از بین ۱۳۵ اثر خیابانی ارسال شده توانست به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کند و در این دوره با درخشش خود به عنوان یکی از آثار برتر راه یافته به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیداکند.

مرادی گفت: این نمایش در گلزار شهداء کرمان، میدان گنجعلی خان و دیگر نقاط شهر کرمان با موضوع نقش حاج قاسم سلیمانی در جلوگیری از سقوط اربیل عراق و مبارزه با داعش به اجرای عمومی گذاشته شد و با استقبال گسترده مخاطبین کرمانی مواجه شد.
او می گوید: نمایش "روزگارسرد" براساس رأی هیئت داوران بخش خیابانی این دوره از جشنواره متشکل از حسین مسافرآستانه، مهرداد رایانی مخصوص و شهرام کرمی در بخش موسیقی با اهداء لوح تقدیر به محمد زارع زاده و امیر زارع زاده اثر برتر این بخش معرفی شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در بخش کارگردانی نیز هیئت داوران عنوان سوم کارگردانی را به کارگردان این نمایش "سمیراسلیمانی" اهداء کردند و در نهایت این نمایش را به عنوان یکی از آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش خیابانی معرفی کردند.

مرادی گفت: در این نمایش "کاوه محمدزاده"، "پدرام سلیمانی"، "کاریس زارع زاده"، زینب رضوانی"، "روژین اشک تلخ"، "کیمیاقریشی"، "روژینا صدری"، یعقوب کمری" و "محمد زارع زاده" به کارگردانی"سمیراسلیمانی" در ایام جشنواره این نمایش ۱۵ دقیقه‌ای را در کرمان به اجراء می‌گذارند.

سمیرا سلیمانی دانش آموخته کارشناسی اقتصاد عضو گروه تئاتر پیوند شهرستان سقز است که از سال ۱۳۹۴ به همراه همسر خود امیر زارع زاده به صورت حرفه‌ای فعالیت هنری خود را بخش تئاتر اغاز کرد.

او تاکنون نویسندگی ۶ متن نمایشی را برعهده داشته است و در کنار طراحی صحنه ولباس ۱۰ اثر نمایشی در مقام کارگردانی ۵ نمایش را در بخش صحنه‌ای و خیابانی به روی صحنه برده است.

سومین جشنواره سردار آسمانی از ۱۷ تا ۲۱ دی ماه در بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه نویسی و نمایش رادیویی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل ارشاد استان کرمان و با حضور هنرمندان از ۲۱ استان کشور  برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.