مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از درخشش دانش آموزان مراکز سمپاد استان در المپیاد‌های علمی کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-محمد پورداود گفت: براساس اعلام سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، دانش آموزان مراکز سمپاد استان موفق به کسب ۷ مدال در المپیاد‌های علمی کشور شدند.

مراکز سمپاد سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان است که معمولا با نام تیزهوشان شناخته می‌شود. دانش آموزانی که واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان هستند و با برنامه ریزی تحصیلی در آزمون ورودی پذیرفته شده و موفق به تحصیل در این مدارس می‌شوند، معمولا سطح علمی بالاتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند. سازمان ملی استعداد‌های درخشان وظیفه نظارت بر مدارس تیزهوشان را بر عهده دارد و مدارسی که زیر نظر سازمان سمپاد می‌باشند، با نام مدارس سمپاد و یا مدارس تیزهوشان شناخته می‌شوند.

او گفت: دانش آموز، محمد مهدی طاهری از دبیرستان علامه حلی ۲ همدان مدال طلا در ششمین دوره المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کسب کرد، محمد مهدی جهانی مقدم از دبیرستان علامه حلی ۲ همدان در سومین دوره المپیاد جغرافیا، آرشیا جعفری همدانی از دبیرستان علامه حلی یک همدان در بیست و پنجمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک، دریا دشتی از دبیرستان فرزانگان یک همدان در سی و یکمین دوره المپیاد شیمی و پانته آ فرهادی از دبیرستان فرزانگان یک همدان در سی و یکمین دوره المپیاد شیمی مدال نقره به دست آوردند.

پورداود در ادامه گفت: همچنین ریحانه داوریان از دبیرستان فرزانگان یک همدان مدال برنز در سی و یکمین دوره المپیاد شیمی و محمد امین حسینی از دبیرستان علامه حلی یک همدان در سی و یکمین دوره المپیاد شیمی مدال برنز کسب کردند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.