معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طی سال‌های گذشته و امسال، طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۵ استان رونمایی و عملیاتی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - سردار رسول رحیمی گفت: در حال حاضر درگیر جنگ زیستی هستیم بنابراین انتظار داریم کرونا و واکسیناسیون جدی گرفته شود، ضمن اینکه شیوع کرونا اکنون شیب ملایمی دارد و رنگ شهرستان‌های استان آبی است.

این موضوع را معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل کردستان مطرح کرد.

رحیمی گفت: در بحث کرونا و اُمیکرون مهمترین موضوع بحث پیشگیری و پیش بینی است و طرح شهید سلیمانی باید با جدیت پیگیری و اجرا شود.

به گفته رحیمی راهبرد‌ها و سیاست‌های طرح جامع پدافند غیرعامل در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد تا بر اساس آن فعالیت داشته باشند.

رحیمی خواستار توجه دستگاه‌های مختلف به این طرح و برنامه‌ریزی بر اساس آن در سال‌های آینده شد و گفت: این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی در بحث پیشگیری، پیش بینی و کاهش آسیب پذیری و مصون سازی سرمایه‌های مهم استان باشد.

او می گوید: طبق فرموده رهبری، پدافند غیرعامل یک مسئله همیشگی و مستمر است. بنابراین بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران و استمرار خدمات ضروری، کاهش آسیب پذیری، مقابله با حملات سایبری و حفظ سرمایه‌ها، از جمله اهداف اجرای این طرح است.

او گفت: در کردستان اتفاق نظر و انسجام خوبی بین دستگاه‌ها و مدیران استانی وجود دارد و این مهم فرصت مناسبی برای کنترل کرونا است.

در پایان این جلسه، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل کردستان از جانب رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح را به اسماعیل زارعی کوشا تقدیم کرد و همچنین از کتاب جامع پدافند غیرعامل کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.