رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از اخذ مالیات و تعیین تکلیف مالیات خانه‌های لوکس طی چند روز آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان، برزگری گفت: مالیات خانه‌های لوکس در حد اطلاعاتی که به سازمان امور مالیاتی واصل شده، تعیین مالیات شده و تا اواخر همین هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

در همین راستا به حداقل‌هایی که بتوانیم آیین نامه دولت و قانون بودجه را پوشش دهیم، رسیده ایم.

براساس این قانون، خانه‌هایی که ارزش آن‌ها بالای ۱۰ میلیارد تومان است، به صورت پلکانی مشمول این قانون خواهند شد.

قانون مالیات بر خانه‌های لوکس که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده بود، ۱۴ مهر ماه امسال در دولت سیزدهم به تصویب رسید و پس از آن در تاریخ ۲۴ آبان ماه از سوی سازمان امور مالیاتی برای اجرا به ادارات مالیاتی ابلاغ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
قانون مالیات با تمام نواقص و کمبودهایی که داره اجرا کردنش کلی مصیبت داره. بهتره بجای دخالت و سرکشی توی تمام جزئیات زندگی مردم برای اخذ مالیات، دست از این کارها بردارید و مالیات رو بر تراکنش‌های مردم لحاظ کنید. جاری و آنلاین. یعنی مالیات یا بر خرج باشد یا درآمد. فرقی ندارد. نقطه مقابل خرج، درآمد است. مثل خرید شارژ موبایل. یعنی وقتی مثلا یک نفر کارت را در دستگاه پوز می‌کشد تا چیزی بخرد ( چه برای مصرف نهایی مثل یک شکلات و چه برای تولید مثلا بطری خالی آب معدنی برای کارخانه ی آب معدنی) مالیات کسر شود و به خزانه برود چه از حساب مبدا چه از حساب مقصد. تفاوتی ندارد که چه درصدی را کدام شخص پرداخت کند. ملاک تراکنش است و نه شخص حقیقی یا حقوقی. این تراکنش در اصل برای بقا و زندگی انجام شده است و هزینه این زندگی در شهر و مملکت باید به صورت مالیات پرداخت گردد. حجم اسکناس در دست مردم نیز باید مثلا در حدود بیست درصد کل گردش سالیانه کشور باشد، تا اولا در صورت عدم امکانش تراکنش اینترنتی، به صورت تبادل اسکناس انجام شود ثانیا حجم کم بیست درصد سبب می‌شود که برای دور زدن پرداختن مالیات، به دنبال اسکناس نروند. به این تربیت لازم نیست به تعداد املاک، قیمت و تعداد خودروها، سرمایه های مردم اشرافیت داشته باشید که از هر تحرک سرمایه یا رکود آن بخواهید مالیات بگیرید و اعصاب همه را از جمله خودتان را خراب کنید و عدالت را خراب کنید و برای مملکت هزینه بتراشید. شاید معایب کوچک و استثناهایی داشته باشد اما در کل قابل اغماض هستند و قابل رفع با بند و تبصره.
Canada
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
خوب همین الان هم دارن ین نوع مالیات را میگیرند .تقریبا هر چیزی که می خرید از جمله شارژ موبایل که فرمودید یا شکالات شامل 9 درصد مالیات میشه که شما دارید پرداخت میکنید. در خصوص مالیاتی تحت عنوان مالیات بر خانه های لوکس باید گفت که این نوع مالیات گرفتن از داشته های مردم درست نیست و در حقیقت پول زور است .مفهوم بدی دارد و فساد را در جامعه افزایش داده تمایل افراد به مشارکت در امور مالیاتی را نیز به شدت کاهش میدهد.
آخرین اخبار