مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۶۴۵ برگ قطعی جهت اخذ مالیات از خریداران سکه در استان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - سعید حوائج گفت: صدور برگ قطعی اخذ مالیات بر سکه مربوط به خریدارانی است که طی سال های ۹۷ و ۹۸ مبادرت به خرید سکه از سوی بانک مرکزی کرده و براساس قانون سال ۹۹، خریداران ملزم به پرداخت مالیات شده اند.

 با توجه به صدور ۶۴۵ برگ قطعی اخذ مالیات بر سکه پیش بینی می شود از این محل ۷۰ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال مالیات از خریداران سکه استان وصول شود.

 براساس جزء ۲ بند ب ماده ۲۶ قانون دایمی مالیات برارزش افزوده، فروشندگان طلا، جواهر و پلاتین از ۱۳ دی  ۹ درصد بر نرخ اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به عنوان مالیات از طرف معامله دریافت می کنند.

به موجب قانون یاد شده، اگر طلا فروشان قیمت اصل، اجرت و کارمزد را تفکیک نکنند، علاوه بر اینکه اجرت و کارمزد مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود، ۹ درصد دیگر نیز به عنوان جریمه غیر قابل بخشش به فروشندگان تعلق می گیرد که قابل انتقال به مشتری نخواهد بود.

 طلافروشان و تولیدکنندگان مصنوعات آن معتقدند که طلا کالای مصرفی نبوده و نباید مشمول مالیات بر ارزش افزوده شود که در قانون جدید ارزش افزوده این مشکل نیز مرتفع شده و اصل طلا شامل مالیات برارزش افزوده نشده است.

 قانون دایمی مالیات بر ارزش افزوده مربوط به طلا از ۱۳ دی ماه ابلاغ شده و مشمولان این قانون مکلف به اجرای تکالیف قانون جدید و رعایت مقررات موضوع مربوط به آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار