امروز قرار است روسیه برخی خواسته‌های خود برای تامین امنیت اروپا را در قالب بسته‌ای پیشنهادی در اختیار اعضای ناتو قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در روز‌های گذشته مذاکرات مستقیم آمریکا و روسیه نشان داد این دو کشور برای حل و فصل اختلافات خود بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر اختلافات اساسی دارند.

برخی مقامات ناتو می‌گویند که ائتلاف غربی آماده مذاکره با مسکو برای کنترل تنش ها به منظور جلوگیری از درگیری‌های نظامی بر سر اوکراین است.

همچنین متحدان ناتو معتقدند بسیاری از خواسته‌های روسیه در دو پیش نویس ارائه شده در ماه‌های گذشته غیرقابل قبول است. جولیان اسمیت، نماینده آمریکا در ناتو در این باره گفت: بیایید واضح بگوییم؛ اقدامات روسیه بحران در منطقه را تشدید کرده است، ولی ما همچنان متعهد هستیم از دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما منتظریم ببینیم روسیه در ماه‌های آینده نیروهایش را از مرز‌های اوکراین عقب خواهد برد یا نه.

در نشست امروز نمایندگان روسیه و ناتو انتظار می‌رود دو طرف نگرانی‌های خود در مورد آنچه حملات مخفیانه در مرز‌ها خوانده می‌شود را مطرح کنند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه تایید کرد حدود ۳۰۰۰ نظامی آموزش دیده این کشور در چهار منطقه در جنوب غربی روسیه رزمایشی نظامی برگزار کردند.

بسیاری معتقدند این رزمایش نشان می‌دهد روسیه قصد کاهش تنش‌های نظامی در مرز‌های خود را ندارد و بر تامین خواسته‌های امنیتی خود در مرز‌ها اصرار دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: روسیه خواهان نتیجه سریع در مذاکرات است و هر گونه تعلل در این موضوع را به شدت برای منطقه خطرناک می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار