معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری تلفن ۱۴۸۰ (صدای مشاور بهزیستی استان) ۶ هزار و ۱۷۹ بار به صدا درآمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -  ناصر کریمیان معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: از مجموع تماس‌های گرفته شده با خط صدای مشاور بهزیستی استان حدود ۶۰ درصد مربوط به مسائل خانوادگی، ۲۰ درصد روابط والد فرزندی، ۱۵ درصد فرزند پروری و پنج درصد مسائل حقوقی و راهنمایی بوده است.

کریمیان گفت: تمام تماس‌های مردمی با خط ۱۴۸۰ (صدای مشاور)، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آن‌ها به صورت حضوری برایشان مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

او گفت: راهنمایی‌های لازم به صورت تلفنی از طریق مشاور ارائه می‌شود و پس از ارزیابی‌های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: مشاوران در این مرکز در زمینه مشکلات روانشناختی ناشی از کهولت سن، اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا، مشکلات فردی و بین فردی بخصوص اختلافات خانوادگی، زناشویی و مشاوره پیش از ازدواج خدمات ارائه می‌دهند.

خط ۱۴۸۰ استان با حضور پنج نفر از مشاوران و روانشناسان متخصص و مجرب شاغل در مرکز دولتی، همه روزه از ساعت هشت الی ۲۰ بجز روز‌های جمعه به کمک (پنج خط فعال در ۲ شیفت) آماده ارائه خدمت به مردم نقاط مختلف شهر و روستا‌های استان به صورت رایگان است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.