نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا سال ۱۴۱۰ پایان نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی کشور را جشن می‌گیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرکرد با اشاره مقاوم‌سازی ۵۲ درصد واحد‌های روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور افزود: تا سال ۱۴۱۰ پایان نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی کشور را جشن می‌گیریم.

با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت زمینه برای مقاوم‌سازی و نوسازی مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


در چهارمحال و بختیاری نیز از مجموع ۸۱ هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی روستایی ۵۲ درصد این واحد‌ها مقاوم‌سازی شده است و این نوسازی سبب شده تا مالکان واحد‌ها سند دریافت کنند که این موضوع مشکلات بسیاری از روستاییان را برطرف کرده است.

در زلزله اخیر کوهرنگ ۴۹۶ واحد تخریب شد که ۸۸ مورد آن در منطقه شهری و ۴۰۸ مورد آن در مناطق روستایی است و سه هزار و ۱۲۲ واحد نیز نیازمند به تعمیر دارد.

در طرح جهش تولید مسکن، بنیاد مسکن مکلف به احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شده است.

سهم استان چهارمحال و بختیاری ۴۶ هزار واحد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴ هزار واحد در روستاهاست که در مجموع احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی می‌شود.

احداث مسکن محرومین از دیگر برنامه‌های مهم بنیاد مسکن است که این برنامه در استان چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۴۴۰ واحد بوده که در سال ۹۸ و ۹۹ به طور کامل اجرا شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار