مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طبق برآورد‌های اولیه صورت گرفته سیل اخیر ۱۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های شهرستان‌های منطقه بلوچستان آسیب وارد کرده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علیرضا شهرکی گفت: طبق برآورد‌های اولیه صورت گرفته سیل اخیر ۱۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های کشاورزی و راه، خطوط انتقال برق، ابنیه و ساختمان‌های اداری شهرستان‌های منطقه بلوچستان آسیب وارد کرده که در این راستا دستگاه‌ها مکلف شدند بعد از جمع‌بندی نهایی سازمان برنامه و بودجه کشور برای زیرساخت‌های آسیب دیده اصلاحیه بودجه پیش‌بینی کنند.

او می گوید: در حوزه مسکن در چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی جنوب استان در سیل اخیر آسیب دیده که از این تعداد ۶۰۰ واحد شهری و یک هزار و ۵۰۰ واحد روستایی مشمول بازسازی و دو هزار واحد شهری و روستایی مشمول تعمیرات است.

او گفت: مقرر است در بخش مسکن تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به خانوار‌های سیل‌زده اعطا شود، افزود: حمایت دولت برای مناطق سیل‌زده در بخش مسکن شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و کمک‌های معیشتی و تعمیرات است و علاوه بر آن این واحد‌ها مشمول کمک بلاعوض برای تامین لوازم خانگی نیز می‌شوند.

به گفته شهرکی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ظرف دو هفته آینده لوازم خانگی منازل سیل‌زده‌ای که اساسیه آن‌ها از بین رفته را تامین خواهند کرد و دام از دست رفته دامداران و نهاده آن‌ها نیز توسط ستاد اجرایی تامین می‌شود. تامین کالا‌های مورد نیاز مردم سیل‌زده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار