استاندار آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در تبریز گفت: شهرک تازه تاسیس پرتودهی آذربایجان شرقی توسعه می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز سه‌شنبه در سفر به استان، به همراه استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در شهرستان بناب بازدید کرد.

عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید از ظرفیت این مجتمع برای افزایش بهره‌وری در بخش صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.

  کاربرد‌های فناوری پرتوی در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و توانمندی این مجتمع برای فعالان اقتصادی به اندازه کافی معرفی نشده و اگر کاربرد‌های این فناوری در صنعت و کشاورزی عملیاتی شود، درصد بهره‌وری ما به صورت جهشی افزایش خواهد یافت.

فناوری پرتودهی را ارتقا می‌بخشیم و شهرک تازه تاسیس‌شده پرتودهی را توسعه داده و با همکاری و حمایت سازمان انرژی اتمی، موانع موجود را رفع خواهیم کرد.

گفتنی است مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در حوزه پژوهش و به‌کارگیری فناوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف از جمله ساخت و توسعه سامانه‌های تخصصی، قطعات شتاب‌دهنده، صنایع هایتک، فناوری اتصال قطعات به یکدیگر، اصلاح پلیمری، تولید سطوح مقاوم، میکروبیولوژی و کشاورزی هسته‌ای، بیوتکنولوژی، ایجاد مصونیت در برابر آفت‌پذیری محصولات و بررسی تولید گرافیت از قیر طبیعی فعالیت دارد و موفق به طراحی و ساخت اولین سامانه پرتابل گاما بومی در کشور شده است.

 همچنین امروز از واحد بسته‌بندی لپه در شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر که با فناوری پرتودهی اجرا می‌شود و عمر نگه‌داری محصولات را تا بیش از دو سال افزایش می‌دهد، بازدید کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.