مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز عملیات اجرایی سازه بتنی ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ نوراله اسعدی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:عملیات اجرایی پروژه احداث ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک شناورها بندر خرمشهر با هدف ارتقا ایمنی تردد شناور ها در آبراه اروند و کارون با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال از شهریور امسال آغاز و در حال انجام است.

او از آماده سازی فونداسیون برج کنترل و ستونهای طبقه همکف، ،تهیه و حمل تیرچه ها و بلوک های سقفی تمام پروژه ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر خبر داد و پیشرفت فیزیکی آن را 8 درصد اعلام کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر هدف از این پروژه را کنترل  ترافیک دریایی  و پشتیبانی اداری دانست و گفت: این ساختمان در سه طبقه برای واحد های فنی  و مهندسی ،امور دریایی و ایجاد تک پنجره دریایی در طبقه  همکف درراستای تکریم ارباب رجوع خواهد بود.

به گفته اسعدی این ساختمان با رعایت  تمام الزامات فنی  و مطابق با دستورالعملها و آیین نامه های مورد تایید وزارت راه و شهرسازی  در آینده ی نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر شامل فضای اداری با زیر بنای یک هزار و 800 متر مربع، برج کنترل به ارتفاع 35 متر و  مساحت تقریبی 4 هزار متر مربع است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.