دماوندی نژاد گفت: با وجود ظرفیت اسمی ۲۴ میلیون تنی کارخانجات خوراک دام، اما این کارخانه ها هم اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت:  ارزش سرمایه گذاری کارخانجات خوراک دام ۲۵ هزار میلیارد تومان است که هم اکنون تولید سالیانه کارخانجات با ظرفیت اسمی اختلاف معناداری دارد.ظرفیت اسمی کارخانجات خوراک ۲۴ میلیون تن است، اما با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

دماوندی نژاد گفت: نهاده دامی دام سبک به میزان کافی نیست و امیدواریم با اصلاح نظام یارانه و حذف سامانه بازارگاه، فضای رقابتی جدید ایجاد می‌شود.

به گفته معاون  وزارت جهاد کشاورزی صادرات دام زنده متوقف نشده است و بنابر ابلاغیه وزیر، صادرات کماکان باید ادامه یابد.

در چند روز گذشته برخی از فعالان حوزه گوشت خبر از توقف صادرات دام دادند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
چرا این تولید بسیار مهم و حیاتی باید با 40% درصد کار کند باید با 100% درصد توان به تولیداتش ادامه دهد تا نخواهند ارز از کشور خارج کنند برای خرید خوراک دام و تیور نخواهند به کم بود خوراک مرغ و دیگر پرندگان بخورند و مرغ و دیگر پرندگان حلال خوراکی را گران کنند بگویند خوراک ندارند و باید از خارج تهیه شود بگویند خوراک دام وجود ندارد و باید از خارج تهیه شود و پس از ورود به کشور در گمرکی هم ماه ها بمانند خراب شوند بروند آتششان بزنند و یا به چندین برابر قیمت منصفانه ناعادلانه محصولات دامی و پرندگانشان به دست مشتریان ستضعفین گران قیمت برسد و قیمت دام تیور چندین برابر گرانتر شود و ارز مملکت هم از مملکت خارج شود بخاطر خرید خوراکهای مختلف حیوانات حلال گوشت باید به این معقوله بیش از پیش اهمیت داده شود و خودکفا شوید . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نصف نشت خوراک به بازار آزاد از همین کارخونه هاست باید رو گونیاشون دقیقا بنویسن تو خوراکشون از هر ماده غذایی چند درصد ریختن و یه مرکزی اونو تائید کنه
آخرین اخبار