فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: صبح امروز رای قصاص نفس محیط بان برومند نجفی توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان -فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: صبح امروز رای قصاص نفس محیط بان برومند نجفی توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر شد، از مردم و خیرین خواهشمندم برای جلب رضایت خانواده متوفی به کمک سازمان محیط زیست بیایند.

در مرداد ۱۳۹۹ یک شکارچی برای شکار غیر مجاز وارد منطقه حفاظت شده بیستون شده بود، که در درگیری با محیط بانان محیط زیست جان باخت و پس از شکایت خانواده وی،  برومند نجفی محکوم به قصاص شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام خدمت همه گناه هیچکس رو به گردن خودتون نندازید پدر مقتول کارش اشتباه بود مگه حکم اعدام نیومده بود صبرمی کردحکم اجرا بشه حالا باید خودش هم اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
زدین جوان مردم کشتین بعد بهش اتهام شکارچی بودن میزنید جای اولیای دم بودم به هیچ عنوان رضایت نمیدادم
Iran (Islamic Republic of)
نه به اعدام
۰۸:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
ود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
با سلام خدمت همه‌ی دوستداران و حافظان محیط زیست کشورم.
خواستم بگم اینکه اون شکارچی اسلحه نداشته دال بر این نیست که سوءنیتی‌ نسبت به محیط زیست و حیوانات نایاب که میشه گفت سرمایه ملی کشورمون هم هستن نداشته واقعا تاریخ چه قضاوتی میکنه؟بچه‌های ما تو تاریخ آینده باید بخونن ایران کشوری بود که حافظان محیط زیست را اعدام و قاتلان محیط زیست را ارج می‌نهاد؟! خواهشا فکر کنید اعدام این محیط‌بان جوان هیچ دردی رو دوا نمیکنه هیچ بلکه درد بی‌عدالتی رو هم بر دل دوستداران محیط زیست میزاره.
United States of America
حمید
۱۴:۳۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
قصاص حق قانونی خانواده مقتول است. هیچ کجای قرآن حرفی از کشتن افراد برای جلوگیری از شکار نیامده است. باید احتیاط میکرد که نکرد. خدا از سر تقصیراتش بگذره ، خدا خودش کمکش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
اونای که تو این مساله اطلاعاتی ندارند دهنشونو ببندن و حرف نزنن شما خودتو بذار جا اون بنده خدا اگه داداشت پدرت فلانت بهمانت بود خودت رضایت میدادی که دار زر میزنی احمق باید شلیک میکرده به لاستیک نه تو شیشه عقب حقش فقط و فقط اعدامه و بس پس لطفا حرف مفت نزنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
واقعا ظالمانه ست حکم اعدام چونکه اون محیط بان بدنده خدا در حال وظیفه بوده! چرا باید از شکارچیان غیر مجاز حمایت کرد!! الان یه دزد که بیاد تو خونه صاحب خانه باهاش درگیر بشه اگه هر بلایی سر دزد بیاد دولت از صاحب خونه دیه میگیره
United States of America
كاظمى
۲۲:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
اگر من تلفن تماس خانواده مقتولرا داشتم حتما سعى ميكردم رضايتشان را بگيرم اگر كسى تلفن ايشان را دارد لطفا به ايميل من بفرستد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اولا تو منطقه محافطت شده نبودن دوم هیچ سلاحی ازشون کشف نشده و فقط برای جمع اوری گیاهان کوهی امده بودن سوما نیروهای محیط بانی با لباس شخصی و خارج از منطقه حفاطت شده جلوی خودرو سد میکنن که بیشتر شبیه ی دستبرد بوده کل پرونده در اینترنت موجوده قاضی کاملا موضوع شفتف توضیح داده ایشون به ظن اینکه شکارچی غیرمجاز هستن بدون لباس فرم در جاده ای خلوت و بیرون از منطقه محافطت شده با اسلحه میپره وسط جاده و زمانی که خودرو فرار میکنه اقدام به تیر اندازی میکنه که ی نفر کشته میشه هیچ اسلحه ایم ازشون کشف نشده فقط کوله پشتی که درونش گیاهان کوهی بوده داشتن
Italy
آرین
۲۳:۴۹ ۳۰ دی ۱۴۰۰
این محیط بان وظیفه شناس باید ازش تقدیر بشه. بعضیا یه جوری میگن جون انسان مهمتره انگار اون انسان چه فایده ای برای جهان و محیط زیست داشته. پروفسور سمیعی یا ایلان ماسک رو که نکشته، یه آدم خلافکار رو کشته. صد سال هم زنده میموند نه اختراعی می‌کرد نه اکتشافی می‌کرد. پزشک هم که نبود، مطمئنم اهل فن و حرفه هم نبوده، جوشکار و نجار و خیاط و ... هم نبوده که یه دردی از جامعه حل بکنه. اومده بود یه سری حیوان نایاب و میراث کشور رو با تفنگ بکشه و بره منزل. من بودم با کلاش یه خشاب خالی میکردم روی شکارچی ها و یه مدال افتخار با ۱ میلیارد کمک مالی و یک آپارتمان به اون محیط بان شجاع و وظیفه شناس میدادم.
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
کسی یکنفر بکشد تمام انسنهارا کشته این آقای محیط بان جنایت کرده طبق نظر دادگاه طبعت گرده بدبخت توسط یک محیط بان کشته می‌شود به چی جرمی طبق نظر دادگاهان فرد هم مسلح نبود اگرهم مسلح بود آیا شکاری زده بود اگر زده لاشه حیوان کجا است هر طبعت گردی اشتباه وارد منطقه ممنوعه باید کشته بشه اکثر جاهای مناطق ممنوعه تابلو ندارن باید با اسلحه سازمانی کشته شود فرض شکاری هم زده که نزده باید کشته شود ارزشی یک حیوان از جون یک انسان با ارزشتر قانون راه کذشته بازداشت کن تحویل قانون بده قانون تکلیف آن شخصا روشن می‌کند نکند کسی که اسلحه سازمانی دارد خودش قاضی هم هست خودش حکم اعدام صادر می‌کند.بسی جای تاسف سازمانی دست مامور می‌دهد اول باید آموزش ده تو مامور محیط زیست هستی نه قاضی بنظر من رای دادگاه برحق است باید قصاص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۳۰ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان. من خودم محیطبان بودم و دغدغه اصلیم ناآگاهی همکارانم به قانون بود و این مطلب رو هم بگم که در یکی از مناطق یه محیطبان که الان سوگلی محیط زیست هست از پشت به یه جوون 18 ساله شکارچی شلیک کرد و در حالی که اون جوون هنوز جون داشت با لگد و قنداق تفنگ تموم بدنشو خرد کرد. ولی سازمان دیه شو داد و الان راست راست میگرده. کسی که پیکر اون جوون رو شسته بود من باهاش صحبت کردم میگفت یه جای سالم رو تنش نبوده و این موضوع که اون محیطبان خودش از شکارفروشای قهاره و کلی پول از شکارچیا رشوه گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
با پلیس و دادگاه در میون بذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
و یه موضوع چطور شما تونستید سکوت کنید اگر حقیقتا همچین اتفاقی افتاده و اون آدم همدست شکارچی بوده؟ سکوت دربرابر این قبیل اتفاقات مثل همکاری با این افراده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
نه به اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۳۰ دی ۱۴۰۰
مردم نبايد بزارن اين دلیر مرد اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
نه به اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
یعنی برای نجات جان حیوانات وپرنده ها همدیگه رو بکشیم؟!درواقع جان حیوانات باارزش تر از جان انسان هست!!!کمی تامل
نهایتش چندتا پرنده وحیون شکارکنن ،میشه ازشون عکس وفیلم گرفت وبه مراکز قضایی معرفی کرد .چطو خارجیا پول میدن ومجوز میگیرن هرچی دلشون میخواد شکارمیکنن وهمین محیط بانان راهنمایی شون میکنن وردست شون هستن .
اصلا نباید اسلحه داشته باشن .اگه از جون شون میترسن این شغل و قبول نکنن.واقعا نمی‌فهمم برای نجات جون حیوان باید آدم کشت؟!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز؛
اون چهار تا حیوونی که ازش حرف میزنی گونه های در حال انقراض و سرمایه های ملی و بشری هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
مسئله جون حیوان نیست مسئله مبارزه با دزدیه... اونا دارن از مال مردم و ثروت ملی دفاع میکنن...
Germany
ارمزد
۱۸:۱۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
نوشتن هر نظری چه به درست و غلط خودش یک نظر است در نتیجه اجازه بدهیم که دیگران هم بنوسیند و هم بگویند و به دونستن و ندونستن ربطی نداره فقط قاضی دادگاه که تخصصش است تصمیم میگیره .
موجود زنده اول حیوان و بعد انسان و به این قانون بایستی احترام گذاشت .
روزی جلوی مغازه یک کباب یا دونر فروشی در وسط شهری در اروپا واستاده بودم کباب فروش اهل کُرد ترکیه بود، حرمان که جلوی مغازه اش واستاده موشی را که به سمتش فراری است لگدی را پرت کرد و موش را زخمی خونی کرد و جنگ عجیبی را براه انداخت بود زمانیکه در حال مبارزه در ارتکاب جرم با موش چاق و چله ای بود برحسب بدش پلیس این صحنه را دید و دوربین مخفی هم در این منطقه هم همیشه فعال است پلیس رفت سراغش و پانصد یورو در جا جریمه اش کرد در غیر ایصورت حرمان بایستی میرفت دادگاه .حرمان شانس بزرگی که آورده بود چاقوی آشپزی او دستش نبود وگرنه قتل عمد به حساب می اومد .
حیوانات بایستی حمایت شوند ، ولی برعکس تعقیب گربه
برای جوانان ایرانی یک تفریح بحال میاد و یا سربسر گذاشتن همدیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
بنده خدا یک جوان مثل جوان های بیکار این مملکت از سر ناچاری رفته بوده گیاهان دارویی جمع کنه، البته در منطقه حفاظت شده نبوده، مثل اینکه محیط بانان آموزش درستی از قانون استفاده از سلاح را ندیده اند و از سلاح جنگی در اختیار خود برای امیال خود استفاده می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره قاضی کل ماجرا رو بیان کرده تو نت هست ایشون بدون لباس فورم تو جاده کم تردد میپره وسط و اسلحه میکشه خارج از منطقه حفاطت شده اون بیچارهام به خیال راهزن فرار میکنن که بهشون شلیک میکنه هیچ اسلحه ایم کشف نشده فقط گیاهان دارویی کوهی داشتن دیگه قرار نیست به همه شلیک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
واقعا که اگه قراره محیط بان به شکارچی خدا قوت بگه،بگه بفرمایید از اون قسمت شروع کنید به شکار پس چرا اصلا محیط بان میذارن که همچین بلایی سرشم بیاد که اعدام بخوان بکنن اصلا چرا اسلحه بهشون میدید ۱بار بگید شکار ازاد تمتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
ولا چون ما اونجا نبودیم باچشم خودمان ببینیم نظری ندارم باید شواهد ومدارک محکمه پسند باشه تصمیم گرفته بشه اولا بدون حکم ورود به مکانهای حفاظت شده ممنوع دوم مگه محیط بان حکم تیر داره در روز روشن اگر شب بود یه چیزی بعد طرف ماموره گفت نرو نرو تمام لابد گردن کشی کرده جواب سربالا داده محیط بان هم اگر بدون کسب تکلیف از مراجع ویاسازمان مربوطه اقدام کرده شک نکنید حکم باید اجرا بشه در ضمن تو این مملکت یعنی جون انسان اندازه یک بلانسبت حیوان ارزش نداره به کل مدافعان حقوق بشر باید وارد این پرونده بشن وگر نه فرقی بین انسان وحیوان نیست
Iran (Islamic Republic of)
دوست طبیعت
۰۱:۱۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
درود به همه
بنده خدا اصلا شکارچی نبوده
محیط بان با لباس شخصی بش ایست داده اونم گفته شاید راهزنه رفته
بعد محیط بان تیر زده تو ماشینش کشتش
از همه عذر میخام اول بدونین جریان چیه بعد نظر بدید
امیدوارم بش رضایت بدن ولی ادم کشی و خشونت خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۶:۵۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
این مسئولین یا باید خودشون اضل وحقیقت موضوع رو برا مردم توضیح بدن؟ ویا اجازه بدهندخانواده متوفی ماجرا رو روشن بگویند تا مردم دچار جانبداری نا عادلانه نکنن. در ضمن برادر عزیز من از شما ممنونتم که جریان روگفتین. چون بدون اطلاع قضاوت نادرست انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۲۱:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ببینید متاسفانه امروز خیلی دارند از فدرتشون و موقعیتشون سوء استفاده میکنند
مامور محیط زیست زمانی میتونه از اسلحه استفاده کند که جان در خطر باشه آیا شلیک و قتل از پشت یک شهروند جان مامور در خطر میانداخته ؟
Iran (Islamic Republic of)
این حکم نوعی اعدام عدالت است چرا دزد بر پیکرسوده چنبره زده است جواب نقض در قانون چرا کسی که در راه انجام وظیفه ابه این مشکل افتاده اعدام شود.
۱۳:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این حکم نوعی اعدام عدالت است چر انبوهی از دزدان بدون ترس از قانون بر پیکره این مملکت چنبره زده اند چرا دست مامور قانون بسته است حتما قانون نقص دارد اخه چرررررررررررا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اگر کسی با سلاح و قصد کشتن وارد حریم یا مرزهای کشورمان شود کشتنش واجب است درست. ولی اگر کسی به قصد کشتن حیوانات بعضا برای لذت بردن وارد حریم حفاظت شده آنها شود کشتنش جرم است؟ حیوانات هم مخلوق خدا هستند فقط چون زبان ندارند و از خود نمیتوانند دفاع کنند باید بیرحمانه کشته شوند.محیط بان وظیفه اش رو انجام داده قتل عمد نبوده حکم قصاص اجحاف در حقش است.
بنظرم محیط بانان همگی با هم متحد شوند و اعتصاب کنند جلوی اعدام رو بگیرند و با دیه خانواده مقتول رو راضی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
جزئیات حادثه معلوم نیست ، چرا حکم اعدام صادر شده ؟ اولا تو منطقه حفاظت شده بودن ، دوما میگن خواسته به لاستیک بزنه ، سوما به اخطار ایست مامورین توجه نکردن ، عجیبه !!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۵۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چه قانون مسخره ای . اون سلاح برای حفظ جان خودش و محیط اطرافش بوده . نباید اعدام بشه .کلا خلاف داره رایج پیدا می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
خدایا خودت حلش کن برا این محیط بان
Iran (Islamic Republic of)
شکارچی
۰۴:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام.۱_ اگر محیطی برای شکار با مجوز وجود داشته باشه کسی تو منطقه حفاظت شده نمیره.ضمنا اینو ملکه ذهنتون کنید که شکار هم یه علاقه است.چه درست یا غلط.مثل خیلی از علایق دیگه مثل موتور سواری،ماهیگیری،کتاب خوندن،خرید کرد،مسافرت رفتن و و و
۲_محیط زیست رو شکارچی از بین نمیبره.شماهایی که سنگ شکار رو به سینه میزنید بیایید و ببینید سالانه چندین هزاااار پرنده توی تالاب میانکاله بهشهر در اثر بالا رفتن ph آب به دلیل لایروبی نکردن بستر خلیج گرگان و رها کردن پس ماند کارخونه ها به تالاب از بین میره.فکر میکنی یه شکارچی چند تا پرنده میتونه شکار کنه؟چندین برابرش رو دارن در اثر بی سوادی خودشون از بین میبرن.در اثر نابودی جنگل و مراتع خیلی از .گوزنها و شوکاهای مازندران دارن از بین میرن
۳_ شماهایی که اینجا دم از فرهنگ و محیط زیست میزنید و تو جنگل آشغالاتونو میریزید حیوونهای زبون بسته اون آشعالها رو میخورن و بارها دیده شده که همون پلاستیکها باعث مرگشون شده
۴_ اکثر محیط بانها دارن از لباسشون سوءاستفاده میکنن و این به وضوح مشخصه
۵_برای اینکه شکارچی شکار نکنه فرهنگسازی لازمه نه تفنگ بازی.میتونن مزارع پرورش قرقاول درست کنن مثل خیلی از کشورهای دنیا و با دریافت هزینه از شکارچی ، شکار و تو یه فصلهایی آزاد کنن که شکارچی هم خودشو تخلیه کنه.
۶_ اگر شکار کل و میش و بز کوهی و ... ممنوعه پس چطور میشه که اتباع خارجی خیلی راحت با پرداخت پول میان ایران و شکار میکنن؟
این موضوعات چیزی نیست که انقدر راحت در موردش بحث میکنید.بنده با مطالعه و تجربیات خودم میگم که محیط زیست رو چیزهای دیگه داره از بین میبره
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۰:۲۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
والا کشتن و جون گرفتن علاقه ی سنگدلاست و با موتورسواری و بقیه علاقه ها فرق میکنه سربریدن یک موجود زنده کار هرکسی نیست
United States of America
م
۲۳:۳۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کسایی که ازاصل قضیه خبر ندارند چرا قضاوت میکنندرسانه ای کردن کردن که این اتفاق داخل منطقه حفاظت شده اتفاق افتاده آیا روی جاده بین المللی راه کربلا که از یک طرف جاده پادگان ارتش جمهوری اسلامی وروستاهای سه چک وچالابه وشهرک بلوردی واز طرفی دیگر مغازه های بین راهی وشهرک بیستون وجود دارد آیا این جاده جزمنطقه حفاظت شده می باشد؟؟؟قانون برای استفاده از سلاح قوانین بکارگیری حمل سلاح وجود داردآیا.تیراندازی به یک ماشین از صندق عقب به بالا که محیط بان با آگهی کامل از این که اشخاصی در داخل ماشین وجودداردتیراندازی کند راجز قوانین به کارگیری سلاح می باشد ؟؟؟در حالی که بعد از جستوجووبازرسی کامل که هیچ گونه اصلحه یاشکاری کشف وظبط نشده است .که این اتفاق باعث زیرخاک رفتن جوانی بیست وسه ساله داغدار شدن یک خانواده بی مادر شدن مابقی فرزندان که بعد از شش ماه ویک روز درروز مادر به خاطر نبود پسرش در مابین دیگر فرزندانش دچار ایست قلبی می شود وبی پدر شدن فرزند هشت ماهه اش که بی گناه پدرش را به تیر بستن را جز وظیفه ی محیط بانان می باشد اگر این وظیفه است؟؟؟؟پس عدالت خواهی کجاست
Iran (Islamic Republic of)
صادق سلیمی
۲۱:۵۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
فقط گذشت چیزی خوبی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۱۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
واقعا صدور حکم قصاص برای مامور محیط زیست که جانش را کف دست میگیرد و با شکارچیان غیرقانونی مبارزه میکند شرم آور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اگر اجازه استفاده ندارند بهشون ندید فقط استرسش رو بهشون میدید
Iran (Islamic Republic of)
دوست طبیعت
۲۲:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۰
درود به همه عزیزان
به عنوان یک فعال محیط زیست میگم
اول امیدوارم که به محیط بان رضایت بدن
اما عزیزان قانون بکار گیری سلاح چی میشه
ایا یک مامور که قانون رو میشکنه جرمش از شکارچی بیشتر نیست
اگه شکارچی شکار بان رو بکشه بازم میایید رضایت بگیرید
بنظر من یک مامور محیط زیست باید با بر خورد خوب فرهنگسازی کنه
نه اینکه اعمال خشونت کنه
اصلا چرا محیط زیست سلاح حمل کنه مگه مامور نیرو انتظامیه
خدا وکیلی کاری ندارم قانون تو مملکت اجرا بشه یا نه
اما تمام ارگان هایی که در کشور مجوز حمل سلاح دارن یا به نوعی مامور حساب میشن شعبه ای به نام بازرسی دارن که میشه از به مامور شکایت کرد
چرا نباید بشه از یک مامور محیط زیست شکایت کرد
گیرم اصلا یه محیط بان از لباسش بخاد سوع استفاده کنه کدوم بازرسی کجا باید ازش شکایت کرد
تو خدمت دیدم که حتی از سرهنگ مملکت میرفتن بازرسی شکایت میکردن
حالا خودتون بگید کجا میشه شکایت اینا رو کرد
برا امتحان زنگ بزنید بگید فلانی یه کبک زده فورا میرن براش دستگیرش کنن که هم جرمیش کنن و هم گوشتش رو بخورن
ولی یه بار زنگ برنید بگید یه حیوان مجروح دیدید خدا وکیلی میان ببرن مداواش کنن؟
در نهایت از تمام انسان های شریفی که در هر جای دنیا برای طبیعت خالصانه خدمت میکنن سپاس گذارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۰
حکم قصاص فقط برای قتل عمد است . آیا قتل عمد یک خلافکار توسط یک مأمور دولتی اسمش وظیفه است ؟؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ببر مازندران
۲۱:۳۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
همیشه کسی که وظیفه اش رو طبق قانون انجام میده آخرش اینجور میشه،اگه دزدی میکرد،اگه اختلاس میکرد الان راهی کشورای اروپایی و آمریکا بود
Iran (Islamic Republic of)
رمزی
۱۷:۳۴ ۲۳ دی ۱۴۰۰
سلام حقش نیست ،کسی که حقش دفاع از محیط زیست ،دفاع از مخلوقات بی دفاع خالق است به خاطر کسی که به منطقه ممنوعه تجاوز کرده و موجودات خدا را تهدید کرده واگر تعلل می کرد شاید جان خودش هم به خطر می افتاد ،حالا به چوبه اعدام سپرده شود .این حکم ورای ،حکمی است که برای تمام محیط بانان سخت کوش صادر شده واگر خدای نکرده اجراء شود یعنی امنیت شغلی این عزیزان غصب شده خدایای تو قضاوت کن
Iran (Islamic Republic of)
طارق
۱۳:۵۹ ۲۳ دی ۱۴۰۰
چه زود یادتون رفت پارسال دو محیطبان عزیزمان در زنجان رو همین شکارچی های بی وجدان زخمی کرده و مثل داعش از ماشین پیاده کرده و تیر خلاص بهشون زدند بخاطر یک آهو الان سینه پاره میکنن که چرا آقای نجفی زده این شکارچی رو کشته ....... البته اگر نمیکشت خودش کشته میشد کسی که به حیوان رحم نمیکنه به انسان چطور رحم میکنه _درخواست لغو اعدام و تجلیل از آقای نجفی رو داریم شکارچی رو باید از کوه پرت کنن پایین که از جنازه اش هم چیزی باقی نمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۳ دی ۱۴۰۰
اونها هم برابر قانون اعدام شدند و قصاص...قرار نیست محیط بان اگر مرد نفر قصاص بشه و اگر اون بنده خدایی که مقابلشه مرد دیگر هیچ...قتل قتله ...چه محیط بان و چه غیر محیط بان
Switzerland
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۳ دی ۱۴۰۰
بابا خجالت بکشید طرف محیط بانه وظیفشو انجام داده .ملت و دق دادید به خدا .. همین طوری هم خانواده ها زهر تَرَک هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ دی ۱۴۰۰
متاسفانه قانونی داریم ک دست و پای نیروی انتظامی و محیط بانان و کلا کسانی ک به نحوی با متخلفین درگیر میشند رو بسته .مامور نیروی انتظامی جرات مقابله با دزد و هنجارشکنان اجتماعی رو نداره و قانون هم ازشون حمایت نمیکنه موندیم پس چرا بهشون اسلحه میدن مامور نیروی انتظامی ک دزد رو‌در حال دزدی تعقیب کرده و دزد مجروح شده باید زندانی بشه اخه چرا؟ کسی هم اقدامی نمیکنه ک این قانون اصلاح بشه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۴۵ ۲۳ دی ۱۴۰۰
بنظر من کلا محیط بانی جمع بشه بهتر هستش چون معلوم نیستش سلاح برا چی دارن اگه برای محافظت از خودشون دربرابر حیوانات وحشی هستش که یه تفنگ بیهوشی هم براشون خوبه و اگر برای گرفتن شکارچی غیر مجاز هستش پس این کارها چیه؟ اصلا همشون استعفا بدن خیال همه راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
این اقا وظیفه اش را انجام داده اعدام حقش نیست
Iran (Islamic Republic of)
روحی
۲۲:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
یه قانونی هست توی کشور به عنوان قانون بکارگیری سلاح و همه افرادی که چه نظامی و غیر نظامی که از طرف دولت بهشون سلاح داده میشه بایستی طبق قانون بکارگیری سلاح اقدام کنند مثلا کی از مواردش این است که حتما بایستی با صدای بلند اخطار داده بشه و تیر اندازی هوایی و بعدا تیر اندازی به یه نفر اونم کمر به پایین معلوم نیست این بنده خدا شکار بان چطوری شلیک کرده مطمعنا اگه طبق قانون بکارگیری سلاح نبوده که محکوم شده
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۱:۵۲ ۲۳ دی ۱۴۰۰
این قانون بکارگیری سلاح همش نقص است وهیچ کس نیست که این نقص رابرطرف کندوخیلی از پرسنل انتظامی ومحیط زیست بااین مشکل دارند این محط بان اگه می دونست در آن محیط گسترده باید ایست می داد یا حتما داده ولی شاهدی نبوده جز خدای متعال واگر این محیط بان می دونست یک شاهد با خودش می برد بنظر من محیط بان کارش رادرست انجام داده واین رای غیر قانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شاهد میخواد اون نمی تونه همه جا باخودش یکی رو ببره و دوم اینکه تو لحظه تصمیم گرفتن برای هرکسی مشکله سوم اگه اشتباه شد حکمش قصاص نیست قتل غیر عمده قانون قضایی ما پر ازشکال وبرای سالهای دور
Iran (Islamic Republic of)
تیر اندازی عشق منه
۲۲:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
شکار غیر قانونی غیر اخلاقی هست کاملا درست ،ولی هیچ جای دنیا به خاطر یه چهار پا آدم نمیکشن .اعدام هم یک تصمیم غلط و به شدت اشتباهه از این به بعد بقیه محیط بانان دیگه ول میکنن که طبیعتو که دیگه این بلا سرشون نیاد .حیوانات زیبای طبیعت هستن باید حفظ بشن.باید شکار گاه مصنوعی ایجاد بشه مثل ایتالیا که علاقه مندان به تیر اندازی برن اونجا .محیط سالم به عنوان کسی گفتم که عاشق اصلحه و تیر اندازی سالمم.نه به شکار غیر مجاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
به هیچ وجه نباید اعدام بشه
اگر هم ضعفی بوده سازمان محیط زیست دیه اش را بده....
اگرغیرت انقلابی دارید نباید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
پ
۱۶:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حقش نیست اعدام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۳۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
چه قانونی هست عوض اینکه خانواده شکارچی رو محاکمه کنند خود محیط بان رو محاکمه می‌کنند من بجای محیط بان بودم همه اون شکارچی ها رو می کشتم خوب کرده اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۳ دی ۱۴۰۰
آره معلومه یک هیتلر بتمام معنا در وجود تو هستش ولی باید میدون ببینه تا عرض اندام کنه و خودی نشون بده هیتلر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اگه این اتفاق برعکس میشد چی باز هم انقدر محکم پایه حکم قصاص بودید یا فقط برای محیط بان هایی که جان خودشونو به خطر می اندازند به خاطر منابع دولت
تا حالا چند تا محیط بان کشته شدن به دست شکارچی ها اسمی از شکارچی نیست که اعدام شده بر اثر قتل یک محیط بان چرا باید بی عدالتی بشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۱۳:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اینم از قانون کشور ما بنده خدا چ. عذابی میکشه خودش و خانواده ب خاطر هیچ جان خودت و اونو گرفتی باهم مینشسین کباب آهو میخوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
پس چرا به محیط بان سلاح میدید ؟برا حفظ جان خودش و محیط زیست.پس اعدام برا چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
هر ساله چند محیط بان شکارچیان میزنن می کشن اب از آب تکان نمیخوره وای حالا ببین
Iran (Islamic Republic of)
هرمز
۱۱:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۰
قانون درست میگید قبلا اینطوری نبود ولی قانون درست میگید شکارچی شاید کنار جنگل بوده و دعوای شخصی شاید بوده شاید مسئله شکار نبوده این قانون بی جهت نیست که محیط‌بان باید اعدام شود حتماً مقصر بوده وگرنه چند شکارچی به دست محیط با کشته شدن چون در منطقه بودن و تیراندازی کرده بودند محیط بان اعدام نشد ولی این جریان فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
از قضا آب ها تکون میخورند آنهم چه تکان خوردنی ...تا اون بیچاره ها رو اعدام نکنند ول کنشان نیستند ....اینجا هم باید تقاص بشه
Germany
علی
۱۳:۰۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
این حکم باعث میشه شکارچی شیر بشه وشروع کنه قتل عام شکارها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اینجوری هاهم نیست که تومیگی
Iran (Islamic Republic of)
S.m
۱۲:۲۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اصلا قانون اساسی تحت حمایت دزد و قاچاقچی و خلافکارها نوشته شده، نمونه اش هم اینکه اگه محیط بان شکارچی غیر قانونی رو هدف قرار بده محکوم میشه، اگه صاحبخانه دزد را که به خانه اش وارد شده مورد ضرب و شتم قرار بده محکوم میشه ، اگه توی خیابان با زورگیر درگیر بشی و اون چیزیش بشه ، محکوم میشی. .‌...
عجب قانونی داریم ما خدا بدادمان برسد..
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۱۶:۵۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
واقعا که گل گفتی متاسفانه قانون ما به نفع خلافکارها نوشته شده ،چرا دزدی واختلاص جرم زیاد شده واسه این که قانون درست اجرا نمیشه،
Iran (Islamic Republic of)
دامدارمظلوم
۱۱:۴۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
نباید اعدام بشه چرا اعدام بشه وظیفه ش رو انجام داد غرض شخصی که نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
ببینید حکم قتل قصاص هست ن دیه حالا برخی دیه میگیرن و رضایت میدن اگه حکم قتل دیه بود که همه میزدن همدیگرو میکشتن و از خیرین پول میگرفتن میدادن به خانواده مقتول الان یکی بره از اداره آب بخاد که اسامی بهش اجازه بدن چاه غیر مجاز حفر کنه باید بزنه بکشه طرف رو بگه چون میخاست چاه غیر مجاز حفر کنه درسته اون شکارچی وارد منطقه غیر مجاز شده ولی ن اینکه بزنی بکشی طرف رو
Iran (Islamic Republic of)
Lucky
۱۵:۰۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
آخه این چه حرفیه وقتی به طرفت تیر اندازی کنه تو خودت وای میسی می گی بزن با مقابله به مثل می کنی و تو هم شلیک می کنی این بنده خدا گناه که نکرده داشته از جونش دفاع می کرده و وظفشو انجام می داده متاسفانه باید دره این قانون های مارا گل بگیرن همش به نفعه خلاف کار هاست اگر این بده خدا به پای شکارچی تیر زده بود بازم زندانیش می کردن که چرا تیر زده بش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
اگه قراره هرمیحیط بانی ک دفاع ازمحیط زیست روانجام میده به خاطر شکارپی اعدام بشه دیگه چرا محیط بان باشه بزاره یارو ببره بکشه هرکاری دلش خواست انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
درسته محیط بانه باید ازمحیط زیست دفاع کنه نه بزنه یارورو بکشه که
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۱۷:۰۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
چند وقت پیش شبکه یک یه سریال پخش کرد در مورد همین موضوع محیط بانی که یک شکارچی رو کشت این هم درست مثل همون سریال اخرش هم خانواده شکارچی رضایت دادن والا محیط بان حکم قصاص واسش صادر شد خیلی جالب بود ،این موضوعات وامثال این در تمام ارگانهای دولتی علی الخصوص نیروی انتظامی ،باید تکلیفش روشن بشه که ایا برخورد انجام شود یا مامور از ترس بازخواست وزندانی شدن فقط نظاره گر باشه وخودش دخالت نده،واحساس مسئولیت بخاطر ضعف قانون از بین برود،که نتیجه اون این همه خلاف وجنایت ودزدی تو این کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
خیلی جای تاسف داره این حکم بنده خدا که غرض شخصی با اون شکارچی نداشته وظیفش رو انجام داده خدا رحمت کنه اون شکارچی رو ولی قصاص چیزی رو درست نمیکنه فقط یه خانواده دیگه داغدار میشن من اگه کاره ای بودم همه سعی خودم رو میکردم این حکم تغییر پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
یاسمین
۱۰:۲۰ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بیچاره محیط بانا ، ادم بره خیابون جارو بزنه ولی محیط بان نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام با وضعیت به وجود آمده در این مملکت که هیچ چیز سر جای خودش نیست ما انسانها چرا به جون هم افتادیم .چرا به سمت یک دیگر اسلحه دراز می کنیم .تا انسان را بوده شکار هم بوده و بعد ما هم هست .اون محیط بانی که جون یک نفر رو می گیره .بعدش قوچ رو با نرخ دلار میده شکارچی روس و آلمانی و بعد ما باید اعدام بشیم.و غیره آقا این قد جدی نگیرید به خدا اون شکارچی با یک تیر هوایی فرار می کرد .ما هیچ کدوم حق نداریم جان یکدیگر را بگیریم .باید یه نگاهی به محیط زیست اروپا کنیم چطور دارن محیط زیست را اداره می کنن.یا حق
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۰۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
محیط زیست که فنارفت محیط بانی راجمع کنید تا انسانها به فنا نروند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
برای هزارمین بار صادقانه عرض می کنیم خدمتتان محیط بانان زحمت کش و عزیز نباید مجهز به سلاحهای شکاری و جنگی باشند محیط بانان محافظان محیط زیست وحشی حیوانات و پوشش گیاهان و منابع و معادن مختلف آن مناطق تحت کنترلشان است هستند تنها سلاحی که باید داشته باشند سلاح بیهوشی حیوانات است و هرگز نباید با شکارچیان درگیر شوند باید بهشون بروند دوستانه تذکر لسانی دهند و مشخصاتشان را ثبت و ضبط کنند فیلم و عکسشون رو به پلیس منطقه بفرستند تا پلیس با شناسایی این افراد متخلف به درب منزلشان بروند و دستگیر و به قوه قضائیه تحویلشان دهند تا مجازاتهای کیفری درخورشان را قانونی بگذرانند . تا کی باید محیط بانان کشته شوند تا کی باید شکارچیان کشته شوند بخاطر حیوانات به نصیحت بنده حقیر بی سواد کمترین مومن مسلمان توجه کنید گوش دهید و عمل کنید که خیر و صلاحتان در این است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۳ دی ۱۴۰۰
بهترین وقانع کننده ترین حرف رو زدید و تخصصی ترین برخورد رو ......مرحبا بر این منش و این تفکر بجا و زیبا .....
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۱۷:۰۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز قبلا هم اینطور بود اما با کشته شدن وزخمی شدن چند محیط بان بخاطر حفظ جان انان، این قانون شده،متاسفانه خلافکاران در کشور ما جسور شده اند،تازه پارتی بازی بماند،وقتی میرن زندان تجربه بیشتر کسب میکنند وجسورتر میشوند،الانم که زندان هتل شده
اینم از مزایای حقوق بشر برگرفته از لیبرالیست
اما اگه حقوق بشر اسلانی لحاظ میشد کسی دیگه جرات دزدی وخلاف نمیکرد
Germany
Mahdi
۰۷:۵۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
این چیزهائی که میگن بیشترش ساخته ذهنشون هست ، حتما باج میخاستن شکارچی هم نداده و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
محیط زیست خط قرمزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۲ دی ۱۴۰۰
حالا اگه محیط بان کشته می شد قضات محترم رای به قصاص می دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
ماموربودومعذورگذشت‌گذشت‌گذشت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اگر خکم تیر ندارند چرا محیط بان استخدام میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
به.جاش.پنج.تا.یوز.اعدام.کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
ای کاش خانواده شکارچی اعدام می شدند...

انشالله در قیامت حسابرسی میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۳ دی ۱۴۰۰
تو دیگه خود شمری..
Iran (Islamic Republic of)
یاسمین
۲۰:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حقش بوده ، خوب اون محیط بان بدبخت باید چیکار کنه ، بیخیال باشه یا دفاع کنه
من خودم براش واریزی میکنم تا دیه رو بتونه بده
Iran (Islamic Republic of)
احمد صفی
۲۰:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
واقعا باید خون گریه مرد در مملکتی که خلافکار آزاد و مدافع امنیت زندان واعدام واقعا باید خون گریه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
آره واقعد بیچاره محیط بان
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حبس ابد
آخرین اخبار