تمرین مشترک مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی در بوشهر برگزار شد

تمرین مشترک مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت فرماندهی دریابانی استان در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- تمرین مشترک مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی با مشارکت فرماندهی دریابانی استان و با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط امروز در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد؛ تمرینی برای افزایش توان نیرو‌های عملیاتی.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده، جایروپلین در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر آلودگی نفتی را در محدوده شمال اسکله یک، به وسعت ۳۰۰ مترمربع مشاهده کرد و پس از اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی، تیم یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و تیم مقابله با آلودگی برای ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

به گفته او، تیم مقابله با آلودگی، با اعزام ۴ شناور‌ عملیات مقابله با آلودگی را انجام دادند. همچنین عملیات بوم اندازی برای جمع آوری لکه‌های نفتی و پاکسازی انجام گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در بخش جستجو و نجات دریایی هم باید شرکت‌کنندگان در تمرین، ملوانی را که در دریا سقوط کرده بود، نجات می‌دادند که بر این اساس، شناور‌های ناجی ۹ از لنگرگاه خارجی، شناور ناجی ۲ از اسکله ۱۵ و شناور‌های دریابانی از پایگاه دریابانی و جایروپلین بندر از فرودگاه به موقعیت اعزام شدند تا بر اساس الگوی جستجوی موازی، فرد گمشده در دریا را نجات دهند.

به گفته ارجمندزاده، ابتدا جایروپلین موقعیت فرد گمشده را مشخص کرد و به شناور‌ها اعلام شد.سپس شناور ناجی ۹ این ملوان را از آب گرفت و در اسکله ۱۵ به آمبولانس تحویل داد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استفاده از ظرفیت پروازی جایروپلین این اداره کل برای پایش‌های هوایی سواحل استان به‌منظور مقابله با آلودگی نفتی و عملیات‌های جستجو و نجات دریایی از موارد متمایز کننده تمرین امروز بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.