معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ناوگان حمل و نقل بار استان بیش از ۱۶ میلیون و ۴۰۰ تن کالا را به نقاط مختلف کشور جابجا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - تیمورزاده گفت : در ۹ ماهه نخست امسال  ناوگان حمل و نقل بار استان بیش از ۱۶ میلیون و ۴۰۰ تن کالا را به نقاط مختلف کشور جابجا کرد که  این میزان جابجایی بار در مقایسه با مدت مشابه پارسال که حدود ۱۶ میلیون ۹۰۰ تن بود حدود سه درصد کاهش یافت.

برای جابجایی این میزان بار بیش از یک میلیون و ۱۸۲ هزار برگ بارنامه صادر شد که این تعداد در مدت مشابه پارسال حدود یک میلیون و ۱۷۷ هزار برگ بود.

 در این مدت ناوگان حمل و نقل مسافری آذربایجان شرقی نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار مسافر را با انجام ۳۵۱ هزار سفر جابجا کرده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸درصد در تعداد مسافر و ۱۱ درصد در تعداد سفر افزایش داشت.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی تعداد چهار هزار و ۸۰۰ پروانه عبور ترافیکی و بیش از ۶۶ هزار و ۳۰۰ برچسب معاینه فنی برای وسایط نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی صادر شده است.

تیمورزاده، با بیان اینکه هم اکنون ۶ مرکز معاینه فنی وسایط نقلیه سنگین با هفت خط فعال در سطح استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در زمان کنونی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون باری و ۳۷ هزار و ۵۰ راننده ناوگان باری استان دارای کارت هوشمند بوده و ناوگان حمل و نقل مسافری استان دارای ۶۹۳ دستگاه اتوبوس است.

در آذربایجان شرقی ۲۸۷ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۷۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی فعالیت می‌کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.