کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: کمینه دمای هوا در مناطق مختلف استان همدان مثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-محمدحسن باقری شکیب گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی، کمینه دمای بیشتر نقاط استان افزایش یافته (مثبت شده) و به بالای صفر درجه سانتی گراد رسیده به نحوی که دمای هوای شبانه شهر همدان نیز یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

به گفته او  بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری و همراه با بارش خفیف و پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

باقری شکیب  گفت: فعالیت این سامانه ضعیف بارشی در برخی مناطق استان همدان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت این سامانه منجر به بارش‌های خفیفی در مناطق جنوبی استان شامل شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و ملایر شده است.

 به گفته باقری شکیب  بیشتر فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان همدان است و بارش‌های این سامانه روز چهارشنبه متوقف می‌شود و با تقویت آن در روز‌های پنجشنبه و جمعه به صورت خفیف و پراکنده ادامه می‌یابد.

او گفت: در پی ورود این سامانه، کمینه دمای هوا (دمای شبانه) در بیشتر مناطق استان مثبت شده و به بالای صفردرجه سانتی گراد رسیده است.

باقری شکیب گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد، نهاوند و ملایر با ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و همدان و بهار با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین مناطق استان همدان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه دمای هوای همدان نیز در این مدت ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.