به دنبال شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان بستک اعمال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس_ ولی بستان گفت: درجلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت مقابله با کرونای شهرستان بستک مصوب شد شهرداری‌ها و دهیاری تا اطلاع بعدی مکان های تفریحی مانند پارک‌ها و بوستان‌های شهری و روستایی را که سبب تجمع افراد می‌شود، تعطیل کنند.

سرپرست فرمانداری بستک می گوید: از بخشداران خواسته شد در هماهنگی با امامان جمعه، مدیران آموزش و پرورش و دهیاران روستا‌های درگیر مانند بست قلات، کوخرد، زنگارد و گریند نماز‌های جماعت و جمعه به مدت دو هفته در مساجد برگزار نشود و ضمن غیرحضوری شدن مدارس در طول این دو هفته، از هرگونه مراسم و تجمعاتی مانند جشن عروسی، مجلس ختم و برگزاری جشنواره خودداری شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بستک گفت: تمام مسابقات ورزشی رسمی و دوستانه شهرستان لغو و مسابقات استانی نیز بدون حضور تماشاگر برگزار شود. همچنین فعالیت همه رستوران‌ها و کبابی‌ها تا اطلاع بعدی باید به صورت بیرون بر باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بستک همچنین بر لزوم تشدید نظارت‌های بازرسان بهداشتی، نیروی انتظامی، اداره صمت و اتحادیه اصناف تأکید کرد.

در این جلسه همچنین حمدان فیروزی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک با اشاره به افزایش مبتلایان سویه جدید ویروس امیکرون کرونا، خواستار رعایت محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح شهرستان شد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت هرمزگان رتبه اول شناسایی سویه اومیکرون در کشور است و تاکنون بیش از ۱۲۲ مورد مثبت سویه اومیکرون در استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.