رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: با تلاش شورا‌های حل اختلاف از ابتدای سال تاکنون، ۲۵ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  مهدی تقی زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان از آزادی ۶۶۰ مددجو زندانی با صلح وسازش خبر داد و گفت: با تلاش شورا‌های حل اختلاف از ابتدای سال تاکنون، ۲۵ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافته اند و از سوی خانواده‌های اولیای دم، فرصت زندگی مجدد به آن‌ها ببخشیده شده است. 

او در خصوص وضعیت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان طی ۹ ماهه‌ امسال می گوید: از ابتدای سال تاکنون، ۴۶ هزار و ۴۰ فقره پرونده در شعب شورا‌های حل اختلاف سراسر استان کرمان مختومه به سازش شده است که این امر نشان دهنده رشد ۱۳ درصدی میزان مصالحه نسبت به مدت مشابه  پارسال است. 

 به گفته این مقام قضایی از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان استان به سازش منجر شده است که در نتیجه آن ۶۶۰ مددجو از زندان آزاد شده اند. 

او گفت: یکی از بهترین عملکرد‌های شعب ویژه زندان سازش در پرونده‌های قتل است که کارکنان این شعب موفق شدند با پادرمیانی و میانجی گری و تلاش زیاد ۲۵ نفر از محکومین به قصاص را از چوبه دار رها سازند و فرصت زندگی مجدد به آن‌ها ببخشند. 

 تقی زاده می گوید: تلاش و اهتمام جدی و مستمر همکاران در شعب شورا‌های حل اختلاف سراسر استان و نیز تدابیر و رویکرد‌های مصوب و ابلاغی مرکز توسعه حل اختلاف کشور به منظور افزایش میزان مصالحه از عوامل و اثرات سازنده و چشمگیر در تحقق این امر مهم بوده است.

این مقام قضایی گفت: افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تداوم و توسعه این امر مهم فارغ از عملکرد درخشان شورا‌های استان، عامل مهمی  برای افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی است. 

به گفته او در حال حاضر ۳۱۷ شعبه شورای حل اختلاف در سراسر استان فعال هستند که ۶ شعبه شورای حل اختلاف مربوط به شعب ویژه زندان در زندان‌های استان مستقرند. 

تقی زاده گفت: یکی از مسائل مرتبط رسیدگی به امورات زندانیان مقوله شورا‌های حل اختلاف است که زمینه بسیار خوبی برای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری در زندان محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار