یمن پهپاد جاسوسی امارات را بر فراز استان شبوه سرنگون کرد

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن از سرنگون کردن یک فروند پهپاد جاسوسی امارات بر فراز استان شبوه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - یحیی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: پدافند هوایی ما به لطف خدا توانست یک فروند پهپاد جاسوسی مسلح «وینگ لونگ ۲» ساخت چین متعلق به نیروی هوایی امارات را در حالی که در حریم هوایی منطقه عین استان شبوه در حال اقدام خصمانه بود، سرنگون کند.

به گزارش المسیره، پهپاد جاسوسی امارات با موشک زمین به هوای ساخت یمن هدف قرار گرفته شد.

هفته گذشته نیز پدافند هوایی یمن، پهپاد جاسوسی امارات را در حریم هوایی منطقه اصیلان استان شبوه در حال اقدام خصمانه بود، با موشک سرنگون کرد.

حملات پهپادی امارات پس از آن صورت می‌گیرد که تلویزیون عربستان دوشنبه هفته گذشته به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد جنبش انصارالله یمن یک کشتی باری با پرچم امارات را در امتداد شهر الحدیده متوقف کرده است. این تلویزیون ابتدا مدعی شد این کشتی حامل تجهیزات پزشکی بوده است.

مدتی بعد «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد کشتی توقیف شده که متعلق به امارات بوده است برخلاف ادعای ائتلاف متجاوز باری نبوده و حامل مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی است، افراد خارجی نیز در آن حضور داشته اند لذا نیرو‌های مسلح یمن در راستای حق مشروع در دفاع از خود، این کشتی را توقیف و به بندر الحدیده منتقل کرده اند.

با وجود انتشار ویدئو از این کشتی، لانا نصیبه، نماینده امارات روز دوشنبه در سازمان ملل مدعی شد این کشتی حامل تجهیزاتی برای بیمارستان میدانی در جزیره سقطری بود. خدمه کشتی شامل ۱۱ فرد با تابعیت‌های مختلف است و خواهان آزادی فوری این کشتی و خدمه آن شد.

بعد از این اقدام یمنی‌ها، عربستان دو نفت‌کش یمنی و یک کشتی حامل ۲۴ هزار تن مازوت متعلق به مردم یمن را با وجود بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل توقیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار