رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اسدآباد از بهره‌مندی ۱۵۰ کودک دارای سوءتغذیه این نهاد از سبد غذایی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- بهنام لطفی گفت: طرح تغذیه کودکان دارای سوءتغذیه زیر ۶ سال به‌صورت مشترک بین این نهاد و مرکز بهداشت شهرستان اسدآباد انجام می‌شود.

به گفته او در این طرح کودکان دچار سوءتغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این نهاد برای رفع سوءتغذیه این کودکان نیز ماهیانه کارت‌های سبد غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان صادر می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اسدآباد گفت: مادر کودک با مراجعه به مراکز خرید طرف قرارداد، مایحتاج کودک خود را خریداری می‌کند.

لطفی گفت: طرح فوق در صورتی برای کودک ادامه می‌یابد که مراحل رشد و وزن کودک با تأیید کارشناسان شبکه بهداشت با سیر صعودی همراه بوده باشد.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون طی ۸ مرحله ۱۲۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه ۳۱ کودک زیر شش سال مددجو و ۱۱۹ کودک آسیب‌دیده غیر مددجوی کمیته امداد امام خمینی پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اسدآباد رویکرد اصلی این نهاد را آموزش شیوه‌های ارتقای کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوءتغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل عنوان کرد.

 لطفی گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به‌حساب ۱۲۸ مادر باردار و شیرده واریز شده است.

او گفت: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب، دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.