رئیس کل دادگستری گلستان از سفر هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هفته آینده هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای بررسی میدانی و کارشناسی پتروشیمی گلستان به گرگان خواهند آمد.

او گفت:  سفر رئیس قوه قضاییه به استان که چندی پیش انجام شد،  هم از حیث ترکیب اعضای شورای عالی قضایی که همه حضور داشتند و هم از نظر حضور اعضای شورایعالی قضایی در شهرستان‌های استان، کامل و جامع بود.

آسیابی گفت: در این سفر با نشست‌های مختلف با فعالان اقتصادی، اقشار مردم و شورای اداری، مشکلات عمده و اساسی استان در حوزه‌های اجرایی و قضایی مطرح و چاره اندیشی شد.

او  گفت: موضوع پتروشیمی گلستان یکی از مهم‌ترین مصوبات و پیگیری‌های انجام شده در سفر رئیس قوه بود که اختیارات ویژه به استان برای پیگیری و حل مشکلات آن داده شد.

آسیابی گفت: یک هفته پس از سفر رئیس قوه به استان از محل پتروشیمی بازدید و مشکلات و روند ساخت را از نزدیک پیگیری کردیم و با پیگیری آقای سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و مذاکره تلفنی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران قرار شد یک گروه کارشناسی از وزارت نفت و شرکت پتروشیمی ایران در سفر به استان برای راه اندازی پتروشیمی گلستان چاره جویی کنند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: این هیئت از محل پتروشیمی بازدید و در جلسه‌ای با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان مسائل حقوقی، مالی و کارشناسی این پروژه را، بررسی می‌کنند.

 آسیابی گفت: پرونده موج های آبی گنبدکاووس هم دومین پرونده کثیرالشاکی بررسی شده در سفر رئیس قوه به استان بود که در نشست ۶ ساعته با شاکیان و متهم پرونده، قرار شد کار تکمیل این پروژه به مجری فعلی آن سپرده شود.

آسیابی گفت: قرار شده با اخذ وثیقه‌های متناسب با مطالبات شاکیان، متهم از زندان آزاد و ساخت و ساز در پروژه آغاز شود و پروژه مجددا از سر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری گفت: محل اجرای طرح در توقیف دادگستری است و تا زمان تکمیل، مجری طرح حق فروش آن را ندارد.

او گفت: رئیس دادگستری و دادستان گنبد هم بر متهم و هم روند ساخت و ساز نظارت می‌کنند و خود من هم هر سه ماه یکبار از محل سرکشی خواهم کرد.

آسیابی گفت : اگر در مهلت تعیین شده یکساله طرح تکمیل نشود با اختیاراتی که رئیس قوه تفویض کرده است، دادگاه ویژه تشکیل و متهم محاکمه و طرح با سرمایه گذار دیگری تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: علاوه بر ۷۸ میلیارد تومانی که برای طرح‌های عمرانی دادگستری و دستگاه‌های تابعه به استان در سفر رئیس قوه اختصاص داده شد، ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل دادسرای گنبدکاووس و ۱۴ میلیارد تومان هم برای حل مشکلات عمرانی و اداری حوزه قضایی گالیکش اختصاص داده شده است.

 

انتهای پیام/فا/ق

برچسب ها: دادگستری ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار