حمایت از ۵۰۰ زوج نابارور، نخستین گام برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گیلان است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع دست اندرکاران رسانه‌ای استان در رشت با تشریح استراتژی ۱۶ گانه این دانشگاه برای احیای جمعیت گیلان و مقابله با پیری جمعیت گفت: راهبرد اساسی دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۵ بخش و ۱۶ استراتژی تدوین شده که تبیین آن در جامعه می‌تواند از بروز چالش‌های پیری مفرط جمعیت گیلان در دهه‌های آینده جلوگیری کند.

او از اجرای سیاست‌های حمایتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حمایت از زوج‌های نابارور استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ زوج نابارور در مناطق روستایی گیلان شناسایی شده اند که با مشارکت بنیاد برکت مورد حمایت پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این طرح ۱۰ میلیون تومان از هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور منتخب استان را بنیاد برکت و مابقی را دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقبل می‌کند.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۴ دستگاه اجرایی و دولتی نقش آفرین اند و بناست مجموع راهکار‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این قانون در بستر یک تعامل و خرد جمعی بکار بسته شود.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.