عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری مراسم رونمایی از نقش برجسته زنده یاد استاد محمد رحیمی‌زاده در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  دکتر رضا پیشقدم گفت: مراسم رونمایی از نقش برجستۀ عضو شورای عالی انجمن شیمی ایران زنده یاد استاد محمد رحیمی‌زاده روز دوشنبه با حضور جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر محمد رحیمی‌زاده آذر ماه سال۱۳۲۹ در مقدس مشهد به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۸ در رشته ریاضی دیپلم خود را گرفت و سپس به دلیل علاقه وافر به شیمی، در این در دانشگاه ادامه تحصیل داد.

یکی از مولفه‌های مهم در پیشرفت یک کشور، قدردانی و نکوداشت از نخبگان به خصوص در حوزه علمی آن کشور است؛ دیدن نخبگان و یا فعالیت‌های او باید در زمان حیات آنها انجام شود و یا اگر آن نخبه درگذشته است باید قدردانی از زحمات آنها را هم به شکل سمبولیک و هم ایجاد هیجان در جامعه پیرامونی نشان دهیم.


بیشتر بخوانید


به گفته عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد یافته‌ها، حاکی از آن است که هیجان نخبه بینی در طول سال‌های گذشته کمتر شده است؛ رونمایی از تندیس‌ها و سردیس‌ها علاوه بر سمبولیک بودن می تواند این پیام را که برای نخبگان ارزش قائل هستیم به جامعه بدهد که اگر سایر افراد هم در این مسیر گام بردارند، جامعه قدردان آنها نیز خواهد بود.

پیشقدم می‌گوید: هر موضوعی که زیاد تکرار شود ممکن است به مرور ارزش خود را از دست دهد و به همین دلیل باید در این موضوع مراقبت شود تا مراسم‌ به شکلی مناسب برگزار شود.

از آثار وی می توان به بررسی مکانیسمی واکنش های آلی، تهیه بنزوئیک اسید و سنتز ترکیبات شیمیایی دارویی و طبیعی اشاره کرد. او دارای سوابق علمی و اجرایی همچون مدیر گروه دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، معاونت پژوهشی دانشکده علوم این دانشگاه، مدیر کل نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، رئیس دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد، ریاست شورای انتشاراتی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو شورای‌ عالی انجمن شیمی ایران نیز بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.