جعفری گفت: شناخت فرهنگ سردار سلیمانی تاریخ ساز و آینده‌ساز است، چون برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و برای مردم ایران غریب نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج _ سردار فتح الله جعفری مدرس دانشگاه امام صادق (ع) امروز در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار سلمانی که با حضور دانشگاهیان کردستان برگزار شد، گفت: این فرهنگ شعار نیست و همان حرکتی است که در هشت سال دفاع مقدس دنبال شد و از این رو فرهنگ سردار سلیمانی برای مردم ایران جای تعجب ندارد.

جعفری با بین اینکه نظام جمهوری اسلامی در همه حرکت‌های خود متکی بر این فرهنگ متعالی بوده است، گفت: ایمان، فرهنگ عاشورایی، طرح‌های عملیاتی، شناخت دقیق دشمن و حضور مردم در صحنه از عوامل مهم پیروزی ایران در برابر عراق بود و همین مساله باعث شد تا دنیا ایران را الگوی خود را برای حرکت‌های آزادی بخش قرار دهد.

او گفت: هرچه که برای رضای خدا باشد، بدون شک خدا یاریگر آن حرکت خواهد بود و این درسی بود که سردار سلیمانی به همه جهان آموخت.

مدرس دانشگاه امام صادق (ع)  گفت: از شهید ابومهدی المهندس نیز به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در بیداری اسلامی نام برد و گفت: این فرمانده بزرگ در کنار سردار سلیمانی توانست به پیشبرد اهداف جهان اسلام کمک شایانی کند.

اخلاص و بصیرت مهمترین ویژگی سردار سلیمانی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه، استکبار از دیرباز، نظام ارباب رعیتی را در قالب جریان‌های فکری در منطقه خاورمیانه دنبال کرده است، گفت: امروز هم رگه‌هایی از این نظام به چشم می‌خورد که خود اربابان این منطقه نیز رعیت اربابان خارج از منطقه هستند و حرف آن‌ها را به پیش می‌برند.

محمد رضایی گفت: امام راحل این مناسبات ارباب، رعیتی را بر هم زد و با کنار زدن آن، فرهنگ ایثار و گذشت از جان را در جغرافیای سیاسی اجتماعی کشورمان بنا نهاد.

او می گوید: با وجود نهادینه شدن این فرهنگ، برخی کشور‌های منطقه نه مسوولان و نه اربابان آن‌ها این مهم را بر نمی‌تابند و برای همین همواره در فکر کارشکنی علیه نظام جمهوری اسلامی هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: این فرهنگ در منظومه فکری رهبر معظم با همین رویکرد و به روز‌تر وجود دارد.

رضایی گفت: بنیان جدیدی با نام مردم سالاری‌دینی با استفاده از مبانی اسلامی برای کشور‌هایی که خارج از محدوده دین هستند، سنگین بود و از آنجا که حرکت‌های اسلامی شکل گرفت، با افزایش رویکرد کشور‌ها به آن، دشمنان دست به کار شدند تا این فرهنگ را زمینگیر کنند.

او با بیان اینکه اخلاص بصیرت و روشنگری سردار سلیمانی باعث شد تا دشمنان به هر طریقی مقابل این حرکت ارزنده قرار بگیرند، گفت: برای همین ایشان را به شهادت رساندند، ولی از این غافل بودند که قاسم سلیمانی‌های بسیاری در ایران پرورش یافته است.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه کردستان نیز گفت: ماندگاری سردار سلیمانی از آن جهت بود که تمام وجودش از عشق به خدا پر شد و خالصانه خدمت کرد و خود را وقف راه خدا کرد.

حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان با بیان اینکه هرکس که خالصانه خدمت کند، بر قلب‌ها حاکم می‌شود، گفت: بایداز زندگی و سیره ایشان درس گرفت و به کار بست.

رییس دانشگاه کردستان هم گفت: سردار سلیمانی با فداکاری بسیار در راه نجات جامعه بشری تلاش کرد و به جایگاهی رسید که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است.

رحمت صادقی از ترور سردار سلیمانی به عنوان یک جنایات بزرگ و ناجونمردانه نام برد و گفت: دانشگاهیان و به ویژه حقوقدانان با مبارزه حقوقی که در جهان ترویج یافته، باید با نشر مقالات در زمینه ترور و به ویژه ترور دانشمندان، صدای مظلومیت کشورمان در سطح بین‌المللی باشند و قدرت چانه‌زنی را در مناسبات جهانی بالا ببرند.

او گفت: به همین منظور در دانشگاه کردستان هم با راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل برای رسیدن به این مطالبه تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.