معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از میزبانی خراسان رضوی برای اجرای دوره منطقه‌ای تربیت مربی قرآن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب گفت: براساس تفاهمنامه منعقده بین این اداره کل و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد این استان میزبان برگزاری دوره منطقه‌ای تربیت مربی در رشته‌های مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه شده است.

به گفته معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  ثبت نام این دوره از متقاضیان استان‌های خراسان رضوی، تهران، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی از نیمه دوم دی ماه امسال توسط موسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد آغاز شده است و تا ۲۳ دی ماه ادامه دارد.

کاظمی نسب می گوید: ظرفیت پذیرش متقاضی در این دوره آموزشی ویژه خواهران و برادران ۱۰۰ نفر است که سهم هر استان ۲۰ نفر بوده و پس از شروع دوره‌های آموزشی، متقاضیان این دوره را طی سه تا چهار سال به اتمام می‌رسانند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شرایط ثبت نام در این دوره آموزشی را برخورداری از مدرک کارشناسی رشته‌های الهیات، معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، تفسیر یا سطح ۲ حوزه، داشتن مدرک مفاهیم قرآن کریم یا نهج البلاغه با توجه به رشته انتخابی، داشتن حداقل سن ۲۵ سال و حداکثر سن ۴۵ سال دانست.

کاظمی نسب مزایای شرکت در این دوره تربیت مربی را اعطای گواهینامه رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امکان معرفی فرد به سازمان‌ها و نهاد به منظور تدریس برشمرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.