نماینده سابق مجلس اسلامی گفت: مانع اصلی صادرات کیفیت خودرو‌های داخلی است چرا که حتی کشور‌هایی که الزام به استاندارد در خودروهایشان ندارند، خودرو‌های ایرانی را باز گرداندند.

باشگاه خبرنگاران جوان _ ‌علیلو گفت: نیاز به واردات خودرو هیچ ارتباطی با صنعت خودرو در داخل کشور ندارد. طبق تحقیق و تفحصی که صورت گرفته اساسا استفاده کنندگان خودرو‌های وارداتی ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی هستند که در کشور خودروسوار هستند  یعنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از واردات خودرو استقبال می‌کنند.

نیاز بازار کشور به خودرو آنطور که وزارت صمت اعلام کرده یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است.

وزیر صمت گفته است سال ۱۴۰۱ تولید خودروسازان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید؛ نکته حائز اهمیت اینجاست که خودروسازان سالانه یک میلیون خودرو تولید می‌کنند.

مجلس شورای اسلامی اخیرا با طرح آزادسازی واردات موافقت کرده، اما این آزادسازی شرط و شروطی دارد. بر اساس بند‌های این طرح هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

علیلو می‌گوید: با توجه به بحث تحریم ها، صادرات مسئله سختی در کشور است و اگر خودروساز‌ها می‌توانستند این صادرات را انجام دهند قطعا منتظر این مصوبه نمی‌شدند و آن را انجام می‌دادند؛ برای انجام صادرات باید تدابیری انجام شود. بسیاری از خودرو‌هایی که تولید می‌شود مونتاژ است و اگر کیفیت و تیراژ را افزایش دهند می‌تواند این مصوبه مفید باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بنظرشما کسی میاد پژو پارس وارد کشورش کنه بعد بجاش ماشین خارجی بده،مثل این میمونه که میگن هرکی بتونه شلغم صادر کنه میتونه بجاش آناناس بیاره
آخرین اخبار