مدیر کل استاندارد فارس گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مرتضی رهنما گفت: واحد‌های تولیدی و خدماتی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد علاوه بر مجوز‌های قانونی و خط تولید مناسب بایستی حداقل یک کارشناس منخصص و آموزش دیده در زمینه کنترل کیفی محصولات به اداره کل استاندارد معرفی کنند تا در صورت تایید صلاحیت آن توسط اداره کل استاندارد بعنوان مسئول کنترل کیفیت وسربازخط مقدم استانداردسازی در واحد تولیدی مشغول به کار شود.

رهنما گفت: وظیفه مسئول کنترل کیفیت نظارت بر کیفیت مواد اولیه و نحوه اجرای استاندارد در خط تولید و بسته بندی محصولات است و مکلف است مطابق استاندارد مربوطه بصورت مداوم در محل کارخانه محصولات تولیدی را در آزمایشگاه مورد آزمون قرار داده و گزارش عملکرد خود را ماهیانه به اداره کل استاندارد اعلام نماید ودر صورت عدم انجام وظیفه متخلف محسوب میشود.

مدیر کل استاندارد فارس یکی از وظایف اداره کل استاندارد را نظارت بر کار مسئولان کنترل کیفیت دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۶۷۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی و ضمن خدمت به حدود ۲ هزار مسئول کنترل کیفیت شاغل در واحد‌های تولیدی استان داده شد.

رهنما گفت: در این مدت ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان صادر که ۴۵ مورد آن‌ها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی است.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: در این مدت ۲۸۵ مجوز ظرفیت خالی برای واحد‌های تولیدی استان صادر که این آمار برابر تمام سال‌های گذشته بوده و این آمار نشان دهنده جهش تولید در واحد‌های دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فارس است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار