فرماندار ایرانشهر گفت: هم‌اینک ١۴١ خبازی در این شهرستان فعال است و هیچ گونه کمبودی در زمینه آرد و نان نداریم و شهروندان به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علی شعبانی  گفت : با توجه به فصل سرما و بارندگی‌های اخیر، عدم امکان پخت نان در روستا و نقاط عشایری و مصرف نان بیشتر به تناسب فصل سرما، بخشی از شلوغی و ازدحام مقابل نانوایی‌ها در این مقطع در ایرانشهر طبیعی است.

وی با بیان اینکه ایرانشهر در مرکز بلوچستان واقع شده و محوریت بازار این شهر برای شهر‌های همجوار باعـث شده هر روز حدود ۵۰ هزار نفر از شهر‌های همجوار به این شهرستان سفر کنند که این روند در افزایش تقاضا و ایجاد صف برای تهیه نان قابل توجه است و البته بارندگی‌های اخیر در بخش‌های جنوبی استان و نیز تلاش مردم شهر‌های همجوار به دسترسی به نان با کیفیت‌تر در بروز این شرایط بی تاثیر نبوده است.

فرماندار ایرانشهر گفت: بر اساس آمار جمعیتی، سرانه ۱۰ کیلو آرد برای هر نفر در ایرانشهر در نظر گرفته شده که خوشبختانه تاکنون بیش‌از ۹۰ درصد سهمیه ماهیانه خرید، حمل و توزیع شده است.

او گفت: از ۱۴۱ خبازی ایرانشهر ۳۵ واحد آن در حوزه روستائی است که مطابق سهمیه و ساعات کار تعیین شده پخت می‌کنند.

شعبانی گفت:مقرر شد از ۱۰۶ واحد خبازی شهر ایرانشهر، تعداد ۴۳ واحد در شیفت صبح، ۴۴واحد در شیفت عصر و ۱۹ واحد در دو شیفت صبح و عصر با اختصاص سهمیه آرد افزایشی براساس توان دستگاه مربوطه و ساعت کار مشخص شده از امروز فعالیت و ارائه خدمت کنند این برنامه در ماه جدید نیز ادامه خواهد یافت.

او گفت: علاوه بر سهمیه‌های توزیع شده، مقدار قابل توجهی آرد به صورت اضافه پخت به تعدادی از نانوایی‌های واقع در نقاط پر جمعیت شهر که با توجه به نوع دستگاه پخت نان، توان تولید بیشتر را دارند اختصاص داده شد تا در دو شیفت و به میزان بیش‌تر پخت کنند.

فرماندار ایرانشهر با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین نان وجود ندارد، از مردم خواست در جهت رفاه عمومی و بهره وری بهتر از منابع و زمان، نان به مقدار مصرف روزانه تهیه و از خرید انبوه و بیات کردن آن خودداری کنند.

او گفت: با توجه به شرایط جوی و بالارفتن قیمت آرد در بازار آزاد بویژه در نقاط مرزی، ممکن است برخی افراد فرصت طلب و سودجو برای منافع شخصی و یا ایجاد اخلال در بازار بویژه در حوزه ارزاق و کالا‌های اساسی، اقدام به قاچاق آرد و یا فروش خارج از شبکه آرد یارانه‌ای مردم کنند همچنین گزارش‌های تایید نشده از خروج نان به صورت بسته بندی از حوزه شهرستان دریافت می‌شود.

شعبانی گفت: از عموم شهروندان گرامی درخواست می‌شود در صورت مشاهده مواردی از این قبیل، مراتب را به دبیرخانه آرد و نان فرمانداری گزارش تا اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
جناب فرماندارشماکدوم خیابون گشتی که میگی نان هست
به خداقسم واسه ناننصف نانوایی های شهرگشتم یاتعطیل بودندیاکه صفاشون بی اندازه شلوغ هستند
من دیروززنگ زدم فرمانداری میگم نانوای هاچرانان ندارندمیگه خبرندارم
آخرین اخبار