مجید تجملیان گفت: افزایش تعرفه عوارض ساختمانی نباید موجب چشم پوشی شهرداری از تخلفات کلان شهری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - مجید تجملیان، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این مطلب که یکی از دلایل موفقیت کشور‌های پیشرفته رعایت عدالت اجتماعی است گفت: اخذ درصدی از سود‌های کلان ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز نیز با هدف جلوگیری از تخلفات شهرسازی و به منظور تحقق رعایت عدالت اجتماعی انجام می‌شود.

او گفت: با این حال همین تعرفه عوارض ساختمانی می‌تواند لقمه چربی برای شهرداری و عاملی برای چشم پوشی از تخلفات کلان باشد.

تجملیان گفت: برای توجیه این امر نیز دلایل متعددی از جمله نیاز شهرداری به منبع درآمدی برای ارائه خدمات بهتر وجود دارد.

فخرالسادات خامسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز گفت: یکی از شعار‌های اکثر نمایندگان شورا پیش از انتخابات مقابله با تراکم فروشی بوده، در حالیکه موافقت با سهیم بودن شهرداری در سود عوارض ساختمانی بر خلاف شعار‌های عدالت محوری، محله محوری و مردم محوری است.

شهردار یزد در پاسخ گفت: یکی از دلایلی که شهروندان به ملک و زمین به عنوان سرمایه می‌نگرند، عدم اخذ مالیات بر املاک خالی از سکنه است.

او گفت: از سوی دیگر اخذ چنین عوارضی علاوه بر ایجاد مانع برای جلوگیری از تخلفات غیر مجاز سبب افزایش سرمایه‌های شهری و بهره مندی عموم شهروندان از چنین سرمایه‌هایی خواهد بود.

به گفته او اخذ عوارض نه تنها خلاف عدالت اجتماعی نبوده بلکه اعمال چنین جریمه‌هایی می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده از اجرای پروژه‌های غیر مجاز ساختمانی جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار