مدیرعامل آب وفاضلاب گلستان از اجرای طرح پایداری آب شرب در ۴۳۲ روستای استان در قالب محرومیت زدایی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - هرمزی مدیرعامل آب وفاضلاب گلستان گفت: طی تفاهم نامه‌ای که برای تامین آب شرب پایدار در استان در وزارت نیرو منعقد شده، قراردادی هم بین شرکت آب و فاضلاب استان گلستان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب طرح محرومیت زدایی به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان بسته شده است و مقرر شده طی مدت ۱۵ ماه طرح‌های آبرسانی استان اجرایی شود.

او گفت: در گلستان درصد برخورداری از آب شرب ۷۴ درصد است و از میانگین کشوری ۲ درصد عقب هستیم، اما قرار است با اجرای این طرح‌های آبرسانی به بالای ۸۵ درصد ارتقا پیدا کنیم.

هرمزی گفت: هدفگذاری شده با پیگیری‌های انجام شده این درصد برخورداری را تا ۹۰ درصد هم برسانیم، اما اینکه چقدر محقق شود بستگی به اعتبارات مصوب شده دارد.

او گفت: ۱۱ طرح، ۳۵ حلقه چاه و مخزن به ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب و در حدود ۶۶۰ کیلومتر مسیر انتقال و ۷۱۰ کیلومتر شبکه داخلی مجموعه فعالیت‌هایی است که مقرر شده در ۴۳۲ روستا با جمعیت ۱۱۴ هزار خانواربا کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شود.

او گفت: بسیاری از روستا‌های استان آب دارند، اما پایداری آب ندارند و در تابستان گذشته شاهد افت فشار و قطعی آب در این روستا‌ها بودیم، برنامه ما این است که پایداری آب شرب را در روستا‌ها افزایش دهیم.

او گفت: در این طرح ۲۷ روستا دارای آب شرب خواهند شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.