با وجود آغاز رزمایش نظارت بر بازار کالاهای اساسی از سوی جهاد کشاورزی، هنوز تیم های بازرسی آمادگی کامل را برای نظارت بر بازار ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی ده روزی است با دستور وزیر جهاد کشاورزی و با هدف برخورد قانونی با هرگونه گران‌فروشی در کشور آغاز شده است.

در این طرح قرار بود جهاد کشاورزی با حضور در بازار و ارزیابی قیمت کالا‌های اساسی با هرگونه گران‌فروشی در این حوزه برخورد قانونی کند.

گویا اجرای این طرح در استان به اما و اگر‌هایی ختم شده است.

از سخت همراه کردن تیم بازرسی تا پیگیری شکایات مردمی در تعزیرات

بعد از تماس‌های پیاپی سرانجام موفق شدیم با یکی از تیم‌های بازرسی همراه شویم.

فهرستی که در اختیار بازرس بود شامل ۳۱ مورد از اقلام اساسی می‌شد که در تاریخ یکم آذر ماه به صورت متمرکز و کشوری ارسال شده بود.

بیشتر از هر چیز در این بازدید در صنوف مختلف عدم درج قیمت به چشم می‌خورد.

مردم و کسبه از افزایش و نوسان قیمت کالا‌ها ناراضی بودند.

مردم می‌گویند: هر کس برای خود یک قیمت تعیین می‌کند و قیمت‌ها روز به روز تغییر می‌کند.


بیشتر بخوانید


آموزش ندیدن و همراه نشدن نیروهای بسیجی با تیم های بازدید کننده، ناقص بودن فهرست اقلام و تفاوت قیمت‌ها مسائلی است که برای پاسخ به آن‌ها پیگیر مسئولان جهاد کشاورزی شدیم، اما حاضر به پاسخگویی نشدند.

به تعزیرات حکومتی نیز سری زدیم؛ جایی که به شکایات مردم و پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

مسئولین تعزیرات پرونده‌های مربوط به حوزه‌های کالا و خدمات وارده از ابتدا تا پایان آذر ماه را ۱۶۵ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه را ۱۸۶ فقره اعلام کردند.

سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش تخلفات و شکایات مردمی است و در اسرع وقت به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

به گفته مسئولان تعزیرات حکومتی استان میانگین رسیدگی به شکایات از زمانی که پرونده وارد تعزیرات حکومتی می‌شود تا زمانی که حکم صادر می‌شود ۱۰ تا ۱۲ روز است.

آموزش نیروها تمام شود، نظارت ها بهتر می شود

بیکس معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشگام در حوزه نظارت بر کالا‌های اساسی است.

او گفت: تنها مسئله موجود که مقداری مشکل ایجاد کرده است، کم بودن نیرو و آموزش دیده نبودن نیرو‌ها است که با ارائه آموزش به نیرو‌های مربوطه نظارت‌ها به نحوی بهتر انجام خواهد شد.

بیکس گفت: در حال حاضر نیز به صورت روزانه بازدید از واحد‌های صنفی انجام می‌شود و تا پایان این هفته آموزش‌ها به پایان می‌رسد و نیرو‌ها در شهرستان‌ها توزیع می‌شوند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هر هفته روز‌های شنبه و چهارشنبه قیمت کالا‌های اساسی از سایت‌های مرجع که از سوی جهاد کشاورزی اعلام شده است، گرفته شده و بازدید‌ها بر اساس لیست قیمت‌های گرفته شده انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار