رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان ازتداوم عملیات اجرایی پویش مردمی جنگلکاری با بذر در مراتع شهرستان سمنان و در راستای احیا مراتع و توسعه گیاهان دارویی خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنانمعصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت:  این اقدام درراستای طرح پویش سراسری بذرکاری برای احیاء وتوسعه پوشش گیاهی شهرستان همزمان باسراسرکشوراز اذرماه امسال آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد که در دی ماه جاری این طرح در سه سامانه مرتعی صلح دره، گرماب و چاه سم شهرستان سمنان اجرا گردید.

این طرح بامشارکت مرتعداران و شورای اسلامی روستای دوزهیر و جمعی از همیاران طبیعت در سطح ۱۰۰ هکتار و با بذر‌های بادام کوهی، درمنه دشتی و قیچ انجامگردید.

امسال با تصویب اعتبارات ملی و استانیدر بخش پروژه‌های احیا و اصلاح مراتع شهرستان و توسعه و کشت گیاهان دارویی سطح ۱۱۵۰ هکتار در ۲۰ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنانپویش مردمی بذرکاری با گونه‌های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا و درمنه دشتی و قیچبا مشارکت مرتع دار ه سامانه، همیاران طبیعت، بسیج عشایری، داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر اقشار تا پایان امسال کشت می‌گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.