ایزدپور گفت: در ۹ ماهه نخست امسال کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی برای ۲۰۰ نفر پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -  علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان  درباره کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی معلولان واجد شرایط، می گوید: در ۹ ماهه سال جاری کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه برای ۲۰۰ نفر پرداخت شد.

اداره کل بهزیستی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان سمنان ۶۵ جلسه و کمیته تخصصی را در استان طی ۹ ماهه اول سال جاری برگزار کرده است، که پیگیری امور مناسب سازی فضا‌ها و اماکن عمومی شهری با حضور مدیریت شهری و مسئولان ارشد شهرستانی و شهری مهمترین کار ویژه این ستاد است.

علی رغم تمام این نشست‌ها و پیگیری‌ها تنها ۳۰ درصد از معابر و اماکن عمومی استان مناسب سازی شده است، و  انتظار بر این است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و شهرداری‌های استان شاهد عملکرد بهتری در این زمینه برای معلولان شاهد باشیم.

در زمینه مناسب سازی فضا‌های شهری و حمل و نقل عمومی باید بیش از گذشته پیگیری، اقدام، همکاری و همراهی صورت پذیرد، و بررسی مجتمع‌های بین راهی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برای استفاده مسافران معلول از جمله اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در استان بوده است.

 کمیته تخصصی مناسب سازی شهری استان سمنان نقشه‌های مرتبط با مناسب سازی در شهر‌های استان را تهیه کرده است.

بررسی فضا‌های آموزشی و مدارس سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

 سامانه پیامکی معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ برای اعلام مشکلات معلولان در زمینه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در نظر گرفته شده است و معلولان توسط این سامانه مسائل و نیاز‌های خود را برای بهزیستی استان ارسال دارند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بهزیستی ، خدمات شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.