فرمانده‌کل سپاه خطاب به مردم سیل‌زده جنوب کشور گفت: مردم عزیز اصلأ نگران نباشند ما تا آخر پای کار می‌ایستیم و اینجا را ترک نمی‌کنیم تا شرایط به ماقبل و بهتر از قبل برگردد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه ظهر امروز با هدف بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه کنارک وارد استان و بلافاصله عازم مناطق سیل‌زده شد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان به شهر کنارک به عنوان یکی از کانون‌های اصلی سیلاب رفت و دستورات لازم را برای امدادرسانی به سیل‌زدگان صادر کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بازدید در گفتگو با مردم در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه در جریان این بازدید با تقدیر از اقدامات نیروی دریایی سپاه، سپاه‌های استانی، بسیج و گروه‌های جهادی در یاری رساندن به هموطنان، بر تداوم کمک رسانی تا عادی شدن کامل اوضاع تاکید کرد.

فرمانده کل سپاه  گفت: همه امکانات سپاه برای بازسازی، ترمیم، مرمت و تجهیز ضروریات خانه‌های سیل زدگان بسیج می‌شود.

سرلشکر سلامی گفت: سپاه همراه و همیار مردم است و تا رفع کامل خسارت‌های سیل در کنار مردم سیل زده خواهد ایستاد و تا بهبود شرایط و رفع مشکلات ناشی از سیل، این مناطق را ترک نخواهد کرد.

وی  گفت:  با بارش‌های مجدد امکان دارد مردم دوباره دچار مشکلاتی بشوند؛ شب‌ها سرد است قرارگاه‌های تشکیل شده سپاه با فراهم نمودن وسایل گرمایشی کمک کنند تا مردم اذیت نشوند و شرایط رو به بهبودی و آرامش برود.

فرمانده کل سپاه  گفت: در عین حال بایستی شرایط را برای یک زندگی دائمی خوب فراهم کنیم و فعلا به فضل الهی امدادرسانی جریان دارد و همه دستگاه‌ها بسیج شده‌اند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

سرلشکر سلامی  گفت: نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع)، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، گروه‌های جهادی، ارتش و سایر نهاد‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی  گفت: إن‌شاءالله به سرعت دولت اعتباراتی را که باید برای بازسازی، بهسازی و ساخت خانه‌های جدید، تخصیص دهد و دستگاه‌های مختلف مشارکت کنند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همه امکانات مان را برای مشارکت در ساختن خانه‌های جدید یا ترمیم و مرمت خانه‌های آسیب دیده و تجهیز خانه‌هایی که اسباب و اثاثیه‌شان دچار آسیب شده، بسیج می‌کند.

فرمانده کل سپاه گفت: مردم عزیز اصلأ نگران نباشند ما تا آخر پای این مردم نجیب می‌ایستیم و اینجا را ترک نمی‌کنیم تا شرایط به ماقبل و بهتر از قبل برگردد و این مهم نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌هاست.

در ادامه این بازدید سردار تنگسیری گفت: به مهندسی نیروی دریایی سپاه ابلاغ شد اقدامات لازم برای بهسازی و تعمیر برخی منازل که در سیل اخیر دچار آسیب‌دیدگی شدند را از همین امروز آغاز نمایند؛ تجهیزات و ماشین آلات سنگین مهندسی به منطقه می‌آیند و اقدامات لازم برای کمک رسانی به مردم تا رفع مشکلات تداوم خواهد داشت.

بارش‌های کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه در دو شهرستان چابهار و کنارک در روز‌های اخیر که موجب آب‌گرفتگی اکثر معابر و منازل مردم شده و خسارات متعددی به زیرساخت‌ها وارد کرده و بلافاصله ورود سامانه جوی جدید بارشی به استان که صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی را در پی داشته، همه دستگاه‌های امدادی استان را به حالت آماده‌باش در‌آورده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.