نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به پراکندگی جمعیت زیاد و ضعف زیرساخت‌های موجود در حوزه آموزشی از نظر نرخ باسوادی در شرایط مطلوب قرار ندارد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حبیب‌الله دهمرده گفت:  استان سیستان و بلوچستان با توجه به پراکندگی جمعیت زیاد و ضعف جدی در زمینه زیرساخت‌های موجود در حوزه آموزشی از نظر نرخ باسوادی در شرایط مطلوب قرار ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل شیوع بیماری کرونا در سال‌های اخیر و سوق پیدا کردن آموزش به سمت فضای مجازی و از طرفی وضعیت نامناسب معیشتی بخش قابل توجهی از مردم استان به ویژه در مناطق روستایی و عدم دسترسی آن‌ها به اینترنت و تبلت و کامپیوتر نیز همه مزید بر علت شده تا بر میزان بازماندگان از تحصیل استان افزوده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضل بازماندگان از تحصیل و رشد در شاخص باسوادی نیازمند نگاه ویژه دولت به استان محروم سیستان و بلوچستان و تخصیص اعتبارات ویژه جهت ساخت مدارس و مراکز آموزشی و تجهیز آن‌ها است.

وی گفت: اگرچه در سال‌های اخیر وزارت آموزش و پروش و خیران مدرسه‌ساز نگاه ویژه‌ای به بحث مدرسه‌سازی در این خطه محروم از کشور داشته‌اند و تعداد زیادی کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده و در حال اضافه شدن است، اما با توجه به آمار بسیار بالای رشد جمعیت دانش‌آموزی در استان، اقدامات انجام شده به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز استان نیست.

دهمرده گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه بهره‌مندی از زیرساخت از یک عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برد.

گفت: قبل از انقلاب کمترین توجه به این خطه از کشور معطوف بوده، بنابراین حل معضلات زیرساختی استان نیازمند یک نگاه ویژه و به نوعی تبعیض مثبت به نفع مردم محروم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.