معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افزایش کانون یاریگران زندگی در مدارس استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - رهدار براتی می‌گوید: کانون یاریگران زندگی در مدارس چهارمحال و بختیاری از تعداد ۵۷۱ کانون به یک هزار و ۱۰ کانون افزایش داشته است.

طرح کانون یاریگران زندگی با رویکرد استفاده از ظرفیت همسالان و مشارکت جامعه محور، برای توانمندسازی دانش‌آموزان جهت پیشگیری از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر در مدارس استان اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


بر اساس این برنامه دانش‌آموزان با کمک مربیان و تسهیلگران، ضمن فراگیری توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم خودمراقبتی با کمک یکدیگر پروژه‌های کوچکی را در قالب‌های آموزشی، ترویجی، مشاوره همتایان و مددکاری اجتماعی، برای ترویج پیام‌های پیشگیری در مدرسه و محله خود طراحی و پس از حمایت جویی، با هدایت مربیان و تسهیلگران، آن را در مدرسه و در بین خانواده‌ها و محله خود اجرا می‌کنند.

ویژگی مهم این رویکرد این است که دانش‌آموزان در تمامی مراحل طرح، مشارکت و محوریت دارند و از شناسایی وضع موجود در مدرسه تا شناسایی راهکارها، تبدیل راهکار‌ها به پروژه‌های کوچک خلاقانه و اجرا و مستندسازی طرح را بر عهده دارند.

همچنین خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با شماره ۱۵۷۰ در راستای پاسخگویی به فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان در مرکز مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد افتتاح و فعال شده است.

در سال تحصیلی جاری، ۵۵ درصد مدارس استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند که به دلیل شرایط کرونایی و برای ارائه آموزش در این مدارس از ظرفیت شبکه شاد استفاده می‌شود.

طرح یاریگران زندگی در اجرای مصوبه جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر و با هدف استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، والدین و کارکنان برای پیشگیری اولیه از اعتیاد طراحی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار