عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: شرکت‌های خودروسازی بعد از اینکه دوره گذار (مونتاژ) را طی کردند به سمت توسعه محصول رفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ابوالفضل خلخالی گفت: در کشورمان نیز هم اکنون وارد دوره گذار یعنی "مونتاژ خودرو" شده ایم.اگر شرکت خودروسازی بتواند طراحی متعلق به خود داشته باشداز مزیت اقتصادی بزرگی بهره‌مند شود. 

از سال ۲۰۱۷ تاکنون واردات خودرو ممنوع شده است و به دلیل تحریم‌ها مونتاژ خودرو هم به ندرت صورت می گیرد.

مونتاژ یکی از روش تولید خودرو توسط خودروسازان است. این روش بعد از مدت موقتی با بومی سازی قطعات و یا تکنولوژی ها تبدیل به تولید داخلی کشورها می شود.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود: خودرو‌های چینی که در بازار ایران به فروش می‌رسند به صورت CKD وارد و داخل کشور تولید می‌شوند و به هیچ عنوان خودرویی به صورت CBU وارد کشور نمی‌شود. ۲۰ درصد خودرو‌هایی که در داخل کشور به فروش می‌رود ساخت داخل است و تمام قطعات آن‌ها از چین وارد می‌شود. به دلیل شفاف بودن فضای واردات خودرو، هیچ گونه واردات انحصاری و قاچاقی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
کلا خودروسازای دنیا مشکلی با تولید قطعات تو کشور خودشون ندارن و براحتی میتونن تمام قطعات مورد نیاز ماشیناشونو تولید کنن فقط برا اینکه ارزونتر در بیاد میدن چین بزنه که کارگر مفته ولی اینجا تا به خودروسازای حقه باز میگی چرا قطعه نمیزنین میگن همه ماشین سازا قطعاتشون رو میدن بیرون میزنن و صداشو در نمیارن که کلا نمیتونن قطعات بزنن که بخوان بدن بیرون ارزونتر بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
۴۰ سال دیگه هم بشینین خودرو سازی ما از احتکار و منتاژ بی کیفیت دست بر نمیدارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
عجب
آخرین اخبار