رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از بهره‌مندی یک هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز مدارس عادی از خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -علی ممبینی گفت:  تاکنون یک هزار و ۹۷۴ دانش‌آموز مدارس عادی از خدمات ۳۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در خصوص کارکرد مراکز اختلالات یادگیری گفت: این مراکز، در ارتقای کیفیت آموزش، کاهش نرخ ترک تحصیل و کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارند.

او می گوید دانش‌آموزانی که از نظر هوشی و ذهنی سالم هستند و بهره هوشی عادی دارند، ممکن است در برخی از درس‌ها مثل دیکته یا ریاضی و یا هر درس دیگری دچار اختلال و مشکل باشند. در واقع این دانش‌آموزان از نظر تمرکز و توجه، مشکل دارند.

به گفته این مقام مسئول وقتی یک دانش‌آموز دچار مشکل شناسایی‌ شود، به مراکز اختلالات یادگیری معرفی می‌شود و پس از معرفی، تست هوشی کاملی از دانش‌آموز گرفته می‌شود تا مشکل به صورت دقیق معین شود. پس از آن نیز برنامه آموزشی برای وی تدوین می‌شود.

ممبینی گفت: کلاس‌های مراکز اختلالات یادگیری به صورت فوق برنامه و در هفته چند بار برگزار می‌شوند.

به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در حال حاضر ۳۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان خوزستان دارای مجوز فعالیت هستند و در بهمن‌ماه دو مرکز رشد شادگان و آفاق حمیدیه نیز به چرخه فعالیت آموزشی اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.