رئیس پارلمان کویت اعلام کرد در حمایت از فلسطین، قانون اعلان جنگ علیه باند‌های صهیونیستی همچنان در کویت برقرار است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «مرزوق الغانم» با تجلیل از مقاومت و ایستادگی ساکنان قدس در برابر نقض‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی، بر ادامه حمایت‌های کویت از ملت فلسطین برای تحقق حقوق مشروع و قانونی خود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، رئیس پارلمان کویت در نشست انجمن «جوانان برای قدس» با هدف بررسی تحولات موضع کویت در قبال مسئله فلسطین گفت: «قانون اعلان جنگ علیه باند‌های صهیونیستی که در سال ۱۹۶۷ صادر شد، همچنان در کویت برقرار است و قوانین مربوط به فسطین و دفاع از آن تغییر نکرده است».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی همه تلاش‌های خود را برای شکست ابتکار عمل صلح عربی برای تشکیل دو دولت، از طریق حملات مستمر، شهرک سازی ها، احداث دیوار حایل، محاصره و یهودی سازی قدس، به کار گرفته است.

الغانم همچنین در پیامی خطاب به ساکنان قدس گفت: «پیروزی بی شک در راه است و مسئله فلسطین مهمترین مسئله اعراب است».

مجمع ملی خانواده‌های شهدای فلسطین اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳۵۷ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که ۲۲ درصد آنان کودکان و ۱۹ درصد را زنان تشکیل می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی درخواست کرد روز شهید فلسطینی (۸ ژانویه)، مناسبتی برای پس گرفتن اتحاد ملی و یکپارچگی کلام و هدف بر پایه حفاظت از میراث شهیدان، وصایای آنان و وفاداری به آنان و خط مشی‌ای باشد که جانشان را در راه آن تقدیم کردند.

گروهی از نهاد‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۱۳۰۰ نوجوان و ۱۸۴ زن را دستگیر کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین با هدف تغییر جمعیتی و برخلاف مخالفت نهاد‌های بین المللی، در صدد است تا بیش از ۳۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و ۱۲۰۰۰ واحد در جولان اشغالی بسازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار