بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های حافظ صلح این کشور ماموریت خود را برای حفاظت از تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌ها در قزاقستان آغاز کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان -وزارت دفاع روسیه، امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «یگان‌های حافظ صلح روسیه که قبلا در ماموریتی از سمت سازمان پیمان امنیت جمعی، وارد خاک جمهوری قزاقستان شده‌ بودند، شروع به انجام وظایف محوله برای حفاظت از تأسیسات حیاتی، فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های این کشور کردند.»

اسپوتنیک در خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که وظایف اصلی نیرو‌های حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی علاوه بر حفاظت از تأسیسات مهم دولتی و نظامی در قزاقستان، کمک به مجریان قانون این کشور برای تثبیت وضعیت و بازگرداندن آرامش است.

قزاقستان چند روزی است که شاهد موجی از ناآرامی هاست که ابتدا در اعتراض به افزایش دو برابری قیمت سوخت در این کشور آغاز شد و به درگیری‌های خشونت آمیز بین تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی در تعدادی از شهر‌ها از جمله آلماتی، بزرگترین شهر این کشور تبدیل شد. وزارت کشور قزاقستان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز اعتراضات تا به امروز، ۵۱۳۵ نفر در سراسر قزاقستان دستگیر شده‌اند و بیش از ۲۰ فرد مسلح نیز در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته شدند. همچنین ۱۹ تن از نیرو‌های پلیس و گارد ملی کشته و ۷۴۸ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار