طبق اعلام وزارت بهداشت با فوت ۳۱ بیمار در شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۱۹ دی) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، یک هزار و ۴۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع مبتلایان در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۳۱ بیمار مبتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۵۱ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین یک هزار و ۷۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۲ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۶۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۱۹ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۵۲۹ نفر دُز دوم و ۱۰ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۵۲۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۶۴ هزار و ۳۰۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
وزارت بهداشت چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام.از سازمان بازرسی کل کشور،شورای نگهبان،دولت،مجلس،رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم دستور واردات خودروی معمولی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی را صادر بفرمایند و فروش آن به مردم بدون خودرو،تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودرو شکسته شود،مردم بعد برجام که خودرو ده برابر گران شد توان خرید ندارند و از طرفی خودروهای داخلی هزاران برابر ویروس کرونا در شش ماه گذشته کشته و تلفات داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۹ دی ۱۴۰۰
خدا رحمت کنه
United States of America
کمدین احمد مرادی
۱۶:۴۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
امیکرون سه هفتس توی این کشور مشاهده شوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
تو خوابگاه توي شهرستان مبتلا شديم هيشكي از دانشگاه هيج كاري نكردن گفتن برين كتابخونه ( زير زمين سرد و بي نور) اين جايگاه دانشجوس ، درس نخونين براي كنكور
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۶:۴۸ ۱۹ دی ۱۴۰۰
هدف ، رسیدن تعداد جانباختگان به صفر است .

پس بسیار رعایت کنید و مراقب سلامتی خودتان و اطرافیانتان باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
باشه بياييد تو خوابگاههاي شهرستانها ببنيد جقققققدر رعايت ميكنننننند ، جوونيمون فنا رفت قرار بود درس بخونيم جووني كنيم براي مملكت مفيد باشيم و......
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۳۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چند نفر از فوتی ها واکسن نزده بودند یا بیماری زمینه ای مثل سرطان و دیگر بیمارها داشتند و چند نفرشون بالای ۸۰سال سن داشتند لطفا انرا از وزارت بهداشت بخواهید در امار روزانه اشان به مردم شفاف سازی کند و اطلاع رسانی کند چون پدر زن من سنش ۸۷ سال بود در اواخر بهار امسال واکس کرونا زد ایشان هم دیابت شدید داشت و هم سرطان خون و هم سرطان پروستات بعد تزریق کروناگرفت و به دلیل کرونا فوت کرد اما سلامتی بدنی اش قبل از تزریق واکسن کرونا به صورتی بود که هیچ کس اگر خودش نمیگفت نمیدانست که او سرطان دارد چون وضعیت بدنی اش خیلی خوب بود خودش تمام کارهایش و حتی کارهای کشاورزی اش و ابیاری باعهایش را انجام میداد پزشکش گفت اون به دلیلی که بدنش به دلیل سرطان خون خون تولید نمیکرد نباید واکس کرونا میزد در بیماران سرطان خون چون بدن خون تولید نمیکند واکس باید تزریق نشود چون واکس ویروس ضعیف شده است و اکسیژن بدن توسط خون تامین میشود وقتی واکسن به بیماران سرطان خون تزریق شود بدلیل تولید نشدن خون در بدن انها به صورت معکوس عمل کرده و سبب ابتلای انها به بیماری شدید کرونا وسبب مرگ انها میشود این در دیگر بیماران خونی مثل تالاسمی و بیماری کم خونی و بیماران دیگر خونی نیز صادق است با کمی تحقیق میتوان فهمید که تزریق واکس اگر چه برای بسیاری از افراد که بیماری زمینهای ندارند مفید است لذا کسانی که بیماریهای خاص دارند باید با پزشک متخصص خود مشورت کرده سپس واکسن کرونا را تزریق کنند لطفا تحقیق و اطلاع رسانی کنید این واکسن برای بیماران سرطان خون خطر ابتلا به کرونا و مرگ زود رس دارد لطفا پزشکان متخصص تحقیق کنند تا جلوی بسیاری از مرگ و میرهای کرونایی گرفته شود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
شما تحصیلات آکادمی در زمینه علوم پزشکی دارید که این صحبت رو می کنید؟ بنده کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی دارم و خواستم توضیحاتی بدم. اولا هیچکدوم از واکسن های کرونا ویروس ضعیف شده کووید نیستند. فقط آسترازنکا آدنوویروس حامل ژن کووید هست که این ویروس ضعیف شده عامل سرما خوردگی عادیه نه کرونا.سینوفارم و اسپوتنیک و بقیه واکسن ها هیچ کدام ویروس ضعیف شده نیستند. مورد دوم در سرطان خون ، خون اتفاقا تولید میشه ولی این سلول های خونی کارآمد نیستند. مورد سوم افراد سن بالا باید واکسن تزریق کنند چون بیشترین آمار مرگ و میر رو دارند و واکسن ها برای افراد پیر و بیماری زمینه ای کارآمد هستند و خطری ندارند. مورد چهارم عدم تزریق واکسن فقط و فقط در موارد نادر هست اونم به دلیل عوارض احتمالی که دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۰۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
شما یمیفرمایید کارشاناس ارشد پرستاری داخلی هستید در حالی که پزشک معلجش یکی از بهترین پزشکهای سرطان خون کشور هستند که میگفت اگر به من فبل از تزریق به من میگفتید میگفتن واکسن کرونا تزریق نکند ایشان استرازنکا تزریق کرده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ دی ۱۴۰۰
درست میگه، درخواست شفاف بودن آمار و عوارض واکسن تحصیلات و مدرک نمیخواهد، عقل و غیرت نسبت به سلامتی میخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
صابر سویا فروش
۱۵:۱۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سویا منبع پروتئینه و همچنین جایگزین گوشته قرمزه
برای افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا حتما میل بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
مینا از لندن
۱۵:۰۷ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر بنده تهران هستم ، امیدوارم سال جدید ۱۴۰۱ را بدون کرونا در کشور آغاز کنیم
در فکر لندن نیستم اینجا خیالم راحته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۹ دی ۱۴۰۰
گسترش امیکرون تا سه هفته آینده بدو برو لندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
اونایی که منفی میزنن عقل ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد صادقی
۰۷:۰۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
بابا کرونا ابدی هست خود عین اللهی گفت