سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: برای بهبود وضعیت اشتغال، مشاغل خانگی باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -فلاحتی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: بررسی گزارش اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌های شهرستان بهاباد و بررسی تحلیلی از آمار بیکاران استان یزد در دستور کار کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار گرفته بود.

او گفت: طرح‌های اشتغالزایی روستا‌های ده جمال، رحیم آباد، آریچ و کموییه بهاباد مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که با یک نقشه راه کامل این روستا‌ها و روستا‌های دیگر استان در مدت سه سال به یک نقاط شفاف و روشنی رسید.

فلاحتی گفت: نرخ بیکاری استان ۱۳.۶ دهم درصد است که بیشتر آن مربوط به بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی است که باعث افزایش نرخ بیکاری استان شده است.

او گفت: برای بهبود وضعیت اشتغال و بیکاری برنامه‌هایی از جمله گسترش مشاغل خانگی برای بیکاران فارغ التحصیل پیشنهاد شد که افراد مهارت‌های لازم را کسب و صدور مجوز‌های مشاغل خانگی هدفمند در این حوزه صورت گرفته است.

فلاحتی گفت: سامانه جامع کاریابی به عنوان یک سامانه متمرکز و ملی رونمایی شده است.

او گفت: کارفرمایان می‌توانند فرصت‌های شغلی را در این سامانه ثبت و کارجویان یا فارغ التحصیلان نیز سوابق خود را در این سامانه بارگذاری کنند و کاریابی‌های فعال استان راه ارتباطی بین کارفرما و کارجویان شوند که این ارتباط شکل بگیرد.

فلاحتی گفت: نمایشگاه فرهنگ کار با محوریت اجرایی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به همت شرکت شتاب دهنده پیشگامان کویر استان نیز از دیگر برنامه‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال استان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.