کشت گندم در میاندوآب ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی دیانتی گفت: از این میزان ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت دیم کشت شده‌است.

او گفت: سال گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول گندم بود،  این در حالیست که امسال با عنایت به کاهش بارندگی‌ها، سطح زیر کشت محصولات زراعی به ویژه گندم افزایش یافته است.

به گفته او: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری استان است و بیش از ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی آن فعالیت دارند.

وی گفت: حتی فعالیت کارخانه‌ها و صنایع میاندوآب که بزرگترین آن کارخانه قند است، وابسته به بخش کشاورزی بوده و مواد اولیه مورد نیاز این صنایع در بخش کشاورزی تولید می‌شود.

به گفته وی: اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از یک سو و کاهش نزولات جوی و خشکسالی، از سوی دیگر در سال زراعی گذشته فشار مضاعفی را به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرد.

او گفت: با این وجود به همت و تلاش شبانه روزی کشاورزان و جهادگران جهادکشاورزی سال زراعی گذشته حدود یک میلیون و ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شد.

به گفته او: امسال ۲۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از چهار هزار و ۲۵۴ هکتار اراضی زیر کشت این محصول برداشت و به کارخانه قند تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.