معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه واحد‌های دانشگاهی بدون هیچ محدودیتی بازگشایی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد کرونا گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی کرونا واحد‌های دانشگاهی در سراسر کشور و به تبع آن در استان بدون هیچ محدودیتی بازگشایی می‌شوند.

او رعایت دستور العمل های بهداشتی در کلاس های درس دانشگاه ها را الزامی دانست و گفت: براساس همین مصوبه ستاد ملی کرونا آزمون‌های واحد‌های دانشگا‌های نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

هاشمی مهر بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون و مشارکت همه جامعه هدف در طرح تزریق واکسن تاکید کرد و گفت: مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند و علاوه بر تزریق واکسن حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شده و از ابتلا به آن در امان بمانند.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این جلسه تعداد موارد مثبت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تاکنون را ۱۰۸ هزار و ۵۷۷ تن اعلام کرد و گفت: بیشترین شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان‌های لنده، چرام و باشت است.

او کمترین موارد ابتلا به بیماری کرونا  را در شهرستان‌های دنا و بویراحمد اعلام کرد و گفت: در مجموع میزان مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد در چند هفته اخیر نسبت به کشور روند نزولی داشته است.

یزدان پناه گفت: کهگیلویه و بویراحمد با ۵۳ درصد نمونه گیری ۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

او با بیان اینکه حدود ۹۳ درصد پوشش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در کهگیلویه و بویراحمدانجام شده است اگفت: تاکنون یک میلیون و ۷۵ هزار دُز انواع واکسن کرونا به جامعه هدف در استان تزریق شده، و کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تزریق واکسن کرونا در بین همه استان‌های کشور رتبه سوم را دارا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.