رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان در پاییز امسال یک درصد کاهش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - علی شهریارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی اظهار داشت: نرخ بیکاری پاییز امسال استان به ۱۰.۹ درصد رسید که در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

این استان به صورت مشترک با کردستان در جایگاه نهم و هشتم نرخ بیکاری کشور جای گرفته است و این موضوع نشان می‌دهد شاخص‌های بازار کار چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری روبه بهبود است.

در لایحه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، رشد تولید ناخالص داخلی برای استان هشت درصد هدف‌گذاری شده است.

بر اساس لایحه بودجه سال آینده رشد ۱۷۲.۵ درصدی درآمد‌های عمومی و اختصاصی پیش‌بینی شده است.

عمده نرخ رشد درآمد‌های استان مربوط به درآمد‌های مالیاتی است در حالی که استان ظرفیت و پتانسیل تحقق این میزان درآمد را ندارد و باید تلاش کرد تا این رقم اصلاح شود.

سهم استان از اعتبارات هزینه‌ای سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال‌جاری ۲۰.۴۳ درصد رشد دارد.

اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان ردیف جدول ۱۰ -الف از ۷۹۹ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافته که رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد و به عبارت دیگر سهم استان از اعتبار کل استان‌ها از ۱.۴۲ درصد به ۱.۵۲ درصد رسیده است.

مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان اعم از استانی، نفت و گاز، قانون استفاده متوازن و اعتبارات طرح‌های ملی و ویژه استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی است.

از سال آینده صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود که از اعتبار این صندوق نیز می‌توان در راستای رفع بیکاری و رونق اشتغال و تولید در استان استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


با وجود تصویب سند آمایش سرزمین در کمیسیون شورای عالی سند آمایش سرزمین کشور، اما می‌‍ توان اصلاحاتی در این سند انجام داد.

برای تدوین سند آمایش سرزمین استان هشت هزار نفر ساعت کار کارشناسی شده و این سند در هشت فصل و ۱۴ جلد تهیه شده است.

سند آمایش سرزمین استان دارای ۲ سند اصلی راهبردی و اجرایی است.

این سند در راستای توسعه استان دارای چهار هدف بنیادین و بازدهی اقتصادی، گسترش عدالت اجتماعی، بهبود و حفاظت از محیط زیست و ارتقای امنیت استان می باشد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار