رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد گفت: حوزه انتخابیه تایباد، باخرز، تربت جام و صالح آباد نیاز به تفکیک دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  یوسف یوسفی گفت: وسعت حوزه انتخابیه تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد از برخی استان‌های کشور بزرگ‌تر است که امکان رسیدگی به موضوعات ملی این حوزه انتخابیه برای یک نماینده مقدور نیست و گلایه‌های مردمی زیادی وجود دارد.

او گفت: هرچه حوزه انتخابیه محدودتر باشد، پیگیری و نظارت نماینده به مسائل آن راحت‌تر است و از طرفی با توجه به تعاملات مجلس و دولت، با حوزه انتخابیه کوچک‌تر این هماهنگی‌ها و تعاملات کارآمدتر خواهد بود.

همچنین در این خصوص، از طرف شورای اسلامی اسلامی شهرستان تایباد به وزیر کشور نامه نگاری شده است که در آن به «تفکیک حوزه انتخابیه تایباد و باخرز از تربت جام و صالح آباد» و یا «اضافه شدن یک نماینده دیگر به حوزه انتخابیه مذکور» به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی اشاره شده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد یکی از مهمترین دلایل اجتماعی «گستردگی جغرافیایی و جمعیتی» و «همجواری با کشور افغانستان و توجه‌ها به مناطق مرزی» هستند.

حوزه انتخابیه تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد حدود ۱۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بخش باخرز در سال ۸۹ از تایباد و بخش صالح آباد در سال ۹۷ از تربت جام جدا شدند و به شهرستان ارتقاء یافتند.

و همچنین طبق اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی با توجه عوامل انسانی، سیاسی و جغرافیایی اضافه می‌شوند.

انتهای پیام// ا. چ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۸ دی ۱۴۰۰
بله دقیقا نیاز داره به تفکیک