رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از دستگیری متخلفان با سابقه شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان-  الهیار دولتخواه گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده قمصر و برزک هنگام گشت و کنترل منطقه با دوربین کشی به یک گروه متخلف برخورد کردند که پس از ساعت‌ها کوهپیمایی در مسیر‌های صعب‌العبور و با حضور به موقع موفق به دستگیری گروه شدند. یکی از متخلفان با سابقه و دارای پرونده قضایی در زمینه شکار و صید است.

به گفته وی یگان حفاظت پس از دستگیری گروه متخلفان لاشه یک راس قوچ وحشی (حمایت شده) و یک قبضه اسلحه گلوله زنی به همراه ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شده است.

مسئول یگان حفاظت محیط زیست کاشان افزود: محیط بانان بی ادعا و سختکوش با فعالیت شبانه روزی در این شرایط سخت آب و هوایی به طور مستمر در مناطق حضور دارند و با متخلفان به شدت برخورد خواهند کرد.

کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع، یک منطقه حفاظت شده با نام قمصر و برزک دارد.

دولتخواه گفت: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار، دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است و از سال ۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان نطنز با بیش از ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.