مهم‌ترین حوادث ۱۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هجدهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان رضوی

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف خودرو وانت کارا و کشف ۱۹۱ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و خراسان رضوی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با خودرو وانت کارا در حال انتقال یک محموله تریاک از بندرعباس به شیراز است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند خودرو وانت کارا حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹۱ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بطری‌های نوشابه در کف اتاق جاسازی بود کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف اسکناس‌های جعلی در سرچهان

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه پسری ۱۸ ساله با استفاده از اسکناس‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از کسبه و شهروندان می‌کند که موضوع جهت شاسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند متهم را در یکی از مغازه‌های سطح شهر شناسایی و آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در بازرسی بدنی از متهم ۸۷ قطعه اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی و یک قطعه اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی (در مجموع ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال) کشف شد.

سرهنگ لشکری با بیان اینکه همدست متهم که برادرش بود نیز دستگیر شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در معاملات تجاری خود ضمن توجه به اصالت هرگونه وجه، اسکناس، چک و تراول‌های پرداختی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

در منزل مسکونی مواد مخدر کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر و دستگیری ۲ متهم در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: مأموران انتظامی پاسگاه بید زرد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از روستا‌ها دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.                                                     

قاچاقچیان احشام ناکام شدند

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۰ راس گوسفند خبر داد که با ۲ دستگاه سواری پراید به استان‌های مرزی قاچاق می‌شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه سواری پراید حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو‌ها ۳۰ راس گوسفند قاچاق کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه رانندگان با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 پول‌های پدر در جیب پسر ۱۸ ساله

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف پرونده برداشت غیر‌مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان توسط پسر نوجوانش خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا فیروزآباد مبنی بر اینکه حدود ۲ ماه است که طی چند مرحله از حساب وی مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال توسط شخص ناشناسی برداشت شده است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: با بررسی‌های به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده، کارشناسان پلیس فتا مطلع شدند مقداری از مبالغ برداشت شده صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل برداشت که نوجوانی ۱۸ ساله و پسر شاکی بود را شناسایی و وی را به پلیس فتا احضار کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که با بدست آوردن مشخصات حساب بانکی پدرم مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال طی چند مرحله برداشت و مقداری از آن را صرف بازی‌های رایانه‌ای کردم و بقیه را به حساب شخصی خودم واریز کرده‌ام، گفت: پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی تحویل دادسرا شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه والدین باید نظارت بیشتری در خصوص عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند، بیان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) گزارش کنند.

دستگیری سارقان و کشف ۱۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری اعضای ۴ نفره باند سارقان سرقت از اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی و در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، طرح دستگیری و برخورد با سارقان در دستور کار دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و بررسی‌های دقیق موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۱ عدد لوله فلزی داربست، یک عدد شیر فلکه آب، یک عدد رادیات موتور آب کشی، یک عدد دینام پمپ آب، ۳۰ متر لوله، ۱۵۲ متر کابل برق و تلفن و تعدادی شیرآلات کشاورزی مسروقه کشف شد، گفت: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

ناکامی قاچاقچی گوسفند در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۶۶ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: مأموران انتظامی کوار حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این کامیون ۶۶ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

جاساز تریاک در رکاب خودرو لو رفت

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۴۰ کیلو تریاک در بازرسی از رکاب یک سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: مأموران انتظامی جهرم در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به اخطار پلیس بر سرعت خود افزایش و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه با رها کردن خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در رکاب جاسازی شده بود کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارقان با ۱۶ فقره سرقت در آباده 

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار با ۱۶ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، مغازه، مزارع و باغات در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده  گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی شامل ۴۰ متر کابل برق،   ۴ دستگاه دوچرخه، ۵ دستگاه پنکه و جاروقی، ۲ دستگاه پخش خودرو و دوربین مداربسته با متعلقات، یک دستگاه بکس بادی، ۷۰ کیلوگرم گردو و بادام مسروقه کشف شد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت منزل، مغازه، مزارع و باغات اقرار کردند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی سارقان به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.