مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد در دهه فجر امسال مورد تایید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: با توجه به رابطه‌ی مناسب جمعیت کردستان با بدنه‌ی خیرین و داوطلبان استان، این پایگاه در زمین اهدایی یکی از خیرین بنام استان (حاج جمال شیخ احمدی) در محور سنندج به دیواندره با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از محل تملک سرمایه‌ای و یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی استان آماده‌ی بهره برداری است.

 جلالی گفت: علاوه بر اهدای زمین جهت احداث پایگاه مذکور توسط خیرین داوطلب استان، برخی از هزینه‌های متفرقه‌ی ساخت، از قبیل گاز کشی نیز به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال توسط این عزیزان تامین گردیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان می گوید: ساخت این پایگاه امدادی از سال ۱۳۹۹ و پس از اهدای زمینی مرغوب در یکی از پر حادثه‌ترین مناطق استان در کریدور شمال و جنوب و روستای باقرآباد سنندج آغاز شد.

به گفته او: در این محور به صورت میانگین ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ تصادف شدید که نیاز به رها سازی و حضور امدادگران جمعیت هلال احمر است اتفاق افتاده و هم اکنون پایگاه امداد و نجات این محور به صورت موقت در محل راهداری مستقر می‌باشد.

جلالی در ادامه گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع در دهه‌ی مبارکه‌ی فجر امسال آماده‌ی افتتاح و بهره برداری می‌باشد که انشالله با بهره برداری از این پایگاه بخش عمده‌ای از مشکلات امدادگران و نجاتگران در راستای خدمات رسانی بیشتر به مردم مرتفع خواهد شد.

او می گوید: استقرار پایگاه امداد و نجات می‌تواند حوادث جاده‌ای محور‌های سنندج، دیواندره را پوشش دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.